Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان:

پیش‌بینی تولید 2568 تن محصول جو در شهرستان دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به آغاز برداشت محصول جو در این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید این محصول به 2 هزار و 568 تن برسد.

پیش‌بینی تولید 2568 تن محصول جو در شهرستان دامغان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محسن طباطبائیان اظهار کرد: امسال محصول جو در سطح 642 هکتار از مزارع شهرستان دامغان کشت شده است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت محصول جو در این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته است افزود: خوشبختانه عملکرد این محصول افزایش داشته و علت افزایش عملکرد نیز بارندگی‌های به‌موقع، بذر مناسب و استفاده از تکنولوژی‌های روز تولید است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با بیان اینکه 81 تن بذر با ارقام یوسف و گوهران در بین کشاورزان توزیع شده است؛ خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی‌های فراوان و به‌موقع در پاییز و زمستان سال گذشته و بهار امسال زمینه مناسبی برای افزایش عملکرد در واحد سطح فراهم شد.

طباطبائیان افزود: امسال متوسط برداشت محصول جو در هر هکتار حدود چهار تن است.

وی افزود: عملیات برداشت محصول جو با نظارت پنج کارشناس برداشت و با استفاده از هفت‌دستگاه کمباین از هشتم خردادماه امسال آغازشده و تا اواسط تیرماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان به اهمیت پرداخت زکات محصول نیز اشاره کرد و گفت: زکات شکاف‌های ایجادشده بین محرومان و افراد غنی را پر می‌کند و از این طریق بهره‌برداران می‌توانند به محرومان جامعه خدمت‌رسانی کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید