Iranian Agriculture News Agency

بالاترین رکورد برداشت جو کشور از آن کشاورز شهرستان ویژه میانه شد

کشاورز میانه ای در تولید جو در کشور رکورد زد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه میانه گفت: بالاترین رکورد برداشت جو کشور در سال جهش تولید از آن کشاورز برتر شهرستان میانه شد.

کشاورز میانه ای در تولید جو در کشور رکورد زد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، شهرام ایرانی پور در گفتگو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب افزود: آقای حسن بی رنگ کشاورز میانه ای برای دومین سال متوالی بالاترین رکورد برداشت جو در استان را به خود اختصاص داده است.  

وی، گفت: حسن بیرنگ کشاورز بخش مرکزی روستای طغای توانست سال 98 با برداشت 11 تن و 100 کیلو جو در هکتار به عنوان جوکار نمونه استانی انتخاب شود و امسال هم محصول خود را (رقم جلگه) با یک و نیم تن در هکتار نسبت به سال گذشته افزایش داده  و به 12 تن و 600 کیلو برساند.

 ایرانی پور میانگین برداشت جو در شهرستان میانه  را در مزارع آبی حدود پنج تن و در دیم دو و نیم تن در هکتار ذکر کرد و اضافه نمود: این کشاورز سال گذشته با بهره گیری از تحقیقات علمی و توصیه های کارشناسان جهادکشاورزی توانست با برداشت یازده تن و 100کیلو محصول جو در هکتار میانگین برداشت شهرستان را در این مزرعه به حدود هشت تن در هکتار افزایش دهد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه میانه با بیان اینکه این کشاورز در سالجاری حدود 30 هکتار از اراضی خود را به کشت جو اختصاص داده است، ادامه داد: پیش بینی می شود امسال بیش از 375 تن جو در این مزرعه برداشت و به بازار عرضه شود.

وی گفت: در سال زراعی جاری هشت هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان زیرکشت محصول جو رفته که پیش بینی می شود 22 هزار تن جو در شهرستان برداشت شود.

علی جمشیدی مسئول زراعت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان میانه با بیان علت موفقیت در برداشت این میزان محصول اظهار کرد: رعایت اصول فنی کاشت، استفاده از توصیه های کارشناسان کشاورزی، مصرف بهینه نهاده های کشاورزی ، استفاده از بذرمرغوب، رعایت اصول صحیح آبیاری، استفاده از کودهای آلی و ریزمغذی و مبارزه به موقع با آفات از دلایل موفقیت در برداشت این میزان محصول جو است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید