Iranian Agriculture News Agency

چهارمحال و بختیاری کمبودی برای ذخیره‌سازی گندم ندارد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری از خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان خبر داد و گفت: این استان با داشتن ۱۴۰ هزار تن ظرفیت انبار و سیلو، کمبود و محدودیتی برای ذخیره‌سازی گندم خریداری شده از کشاورزان ندارد.

چهارمحال و بختیاری کمبودی برای ذخیره‌سازی گندم ندارد

کیقباد قنبری روز شنبه در گفت و گو باخبرنگار ایانا در شهرکرد اظهار کرد: خرید تضمینی محصول گندم استان از بهره‌برداران تا ابتدای شهریورماه در مرکز از پیش تعیین شده ادامه دارد.

به گفته وی، مطالبات گندمکاران در کمترین زمان ممکن پرداخت می‌شود و تا نهم تیرماه امسال همه مطالبات یکهزار و ۶۰۰ تن گندم خریداری شده سال گذشته با کشاورزان تسویه شده است.

قنبری پیش‌بینی کرد: امسال افزون بر ۵۰ هزار تن گندم به قیمت هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال از کشاورزان خریداری شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری، خرید محصول کلزا را از دیگر برنامه‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: امسال ۱۰۱ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است که تا پایان زمان برداشت این محصول به ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید.

به گزارش ایانا، در سال جاری بیش از ۱۲۰ هزار تن گندم در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود که ۵۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری و ذخیره‌سازی می‌شود.

در سال زراعی جاری  بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت گندم اختصاص دارد که ۲۴ هزار هکتار آن آبی و ۳۶ هزار هکتار دیم است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید