Iranian Agriculture News Agency

انجام شد

عملیات گاز رسانی به شهرک گلخانه‌ای نودهک در شهرستان تاکستان آغاز شد

در مراسمی با حضور استاندار قزوین عملیات گازرسانی به شهرک گلخانه‌ای نودهک در شهرستان تاکستان استان قزوین آغاز شد

عملیات گاز رسانی به  شهرک گلخانه‌ای نودهک در شهرستان تاکستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در آئین گاز رسانی  به شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان ، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، رضا طاهری فرماندار تاکستان و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین درآئین آغاز گاز رسانی به این شهرک گفت: بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در وسعتی بیش از یک هزار هکتار در نودهک تاکستان در حال احداث  که فاز اول آن به وسعت ۷۱ هکتار آماده واگذاری است.

فاطمه خمسه گفت: این گلخانه براساس مصوبات سفر هیات دولت به استان، در برنامه جهاد کشاورزی قرار گرفت که تاکنون فاز برای  اول این شهرک زیر ساخت های لازم  تکمیل و  آماده  واگذاری متقاضیان  است .

وی اضافه کرد: در مجموع ۵۲ قطعه از فاز نخست شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان برای واگذاری به سرمایه گذاران فراخوان شده است.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به مصوبه هیات دولت در صدد هستیم کشت گلخانه‌ای را توسعه داده و تولید صیفی‌جات را به منظور افزایش راندمان تولید و مصرف بهینه منابع آبی استان به فضای بسته انتقال دهیم.

وی افزود: تاکنون شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور بیش از 150 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی را برای اجرای طرح‌های زیر ساختی این مجتمع هزینه کرده است.

به گفته وی با بهره برداری از واحد های گلخانه ای این شهرک در فاز اول بیش از ۶۰۰ فرصت شغلی جدید در منطقه ایجاد خواهد شد .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : در صورت تامین اعتبار و آب شهرک فازهای بعدی  این مجتمع گلخانه ای نیز به صورت مرحله‌ای بعد از تحویل فازهای قبلی به مرحله اجرا در می‌آید.

خمسه  در ادامه اشتغال‌زایی ، صرفه‌جویی در منابع آب به مواردی از قبیل کشت یکپارچه و هماهنگ، جلوگیری از خرد شدن مجدد اراضی، کاهش هزینه‌های تولید، بالا بردن تولید و در نتیجه افزایش درآمد کشاورزان را از مزایای این طرح برشمرد.

مجری این پروژه  عظیم شرکت شهرک‌های  کشاورزی استان قزوین است .

هم اکنون۱۳۰ واحد گلخانه‌ای با ۶۸ هکتار مساحت در استان قزوین احداث شده که از این  واحد ها سالانه بیش از ۹ هزار تن انواع محصولات  گلخانه ای  تولید می شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید