Iranian Agriculture News Agency

عملیات مبارزه با آفت سن گندم درخراسان شمالی پایان یافت

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی گفت: مبارزه با آفت سن در مزارع غلات این استان با موفقیت پایان یافت.

عملیات مبارزه با آفت سن گندم درخراسان شمالی پایان یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد رضایی گفت: به سبب سطوح گسترده گندم و جو و اهمیت گندم در جیره غذایی و همچنین به جهت عدم وابستگی در واردات آن، دولت توجه ویژه­ای به امور کاشت، داشت و برداشت گندم دارد و به سبب نوع خسارت آفت سن در گندم و اثرگذاری در کیفیت آن، مدیریت آفت تحت نظارت بخش دولتی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالی نیز مبارزه با آفت سن در مزارع غلات از الویت‌های کاری این مدیریت به شمار می رود که توجه به این مهم، موجب ارتقای کیفیت و کمیت محصول گندم و جو تولیدی استان می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی تاکید کرد: امسال نیز با تشکیل شبکه پایش و ردیابی سن غلات در طی فصل زراعی و نظارت‌های مستمر کارشناسان این شبکه در سطح 20707 هکتار از اراضی گندم و جو در استان عملیات مبارزه شیمیایی علیه آفت سن مادر و پوره انجام شد.

رضایی گفت: بیشتر کشاورزان سالانه در مبارزه با آفت سن همکاری خوبی دارند و امسال هم همکاری کشاورزانی که مزارع آنها در معرض سن غلات قرار گرفته بود موجب شد که عملیات مبارزه علیه سن غلات با موفقیت همراه شده و کیفیت گندم تولیدی افزایش یابد. 

رضایی ادامه داد: مبارزه با سن مادر در سطح 9618 هکتار و مبارزه با پوره سن نیز در سطح 11089 هکتار انجام شد.

به گفته وی، با تلاش کارشناسان و افزایش آگاهی و حساسیت کشاورزان نسبت به عملیات زراعی و مبارزه به موقع با آفات می‌توان در راستای تولید محصول با کیفیت و رشد و توسعه بخش کشاورزی گام‌های خوبی برداشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید