Iranian Agriculture News Agency

محبی در گفتگو با ایانا:

سرمایه‌گذاری بر شناورهای لانگ‌لاین و پرساینر در صید فراساحل

معاون صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: برنامه ما در سال جهش تولید، افزایش صید فراساحل است که در این زمینه، ظرفیتی را برای سرمایه‌گذاری بر شناورهای لانگ لاین و پرساینر در نظر گرفته‌ایم.

سرمایه‌گذاری بر شناورهای لانگ‌لاین و پرساینر در صید فراساحل

سید پرویز محبی معاون صید و صیادی سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با برنامه‌های این معاونت در سال جهش تولید اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که با حمایت مالی از ظرفیت‌های 14 بندر صیادی کشور به صورت کامل بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: بهره‌برداری از این بنادر هم کیفیت و کمیت صید را افزایش می‌دهد و هم ایجاد اشتغال خواهد کرد.

محبی با اشاره به اهمیت صید فراساحل خاطرنشان کرد: برنامه دیگر ما افزایش صید فراساحل است که در این زمینه، ظرفیتی را برای سرمایه گذاری بر روی شناورهای لانگ لاین و پرساینر در نظر گرفته‌ایم.

معاون صید و صیادی سازمان شیلات ایران ادامه داد: منطقه ITC این اجازه را به ما داده تا بر روی این نوع شناورها سرمایه‌گذاری کنیم که طبق آن، اجازه استفاده از 30 شناور لانگ لاین و 15 شناور پرساینر را گرفته‌ایم تا هم حجم صید افزایش یابد و هم ایجاد اشتغال شود.

محبی تصریح کرد: برنامه دیگر ما صید فانوس ماهیان است، با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده تعدادی شناور به ناوگان صید این نوع ماهی اضافه خواهد شد که این امر، صید فانوس ماهیان را مطابق برنامه افزایش خواهد داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید