Iranian Agriculture News Agency

معاینه فنی کمباین‌های موجود در استان اصفهان

در سال زراعی 99-98 بالغ‌بر 135 هزار هکتار کشت پائیزه در سطح استان به مرحله برداشت رسیده است.

معاینه فنی کمباین‌های موجود در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مهدی عبدشریف اصفهانی، رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی اظهار کرد: در سال زراعی 99-98 بالغ‌بر 135 هزار هکتار کشت پائیزه در سطح استان به مرحله برداشت رسیده که در این راستا نظارت فنی بر ماشین‌آلات فعال برداشت شامل بازدید کمباین‌ها، صدور معاینه فنی و نظارت بر برداشت در سطح مزارع با هدف کاهش میزان ریزش و ضایعات محصول در این بخش انجام شد که به‌طورقطع، نقش بسزایی در جلوگیری از هدر رفتن منابع غذایی مورد نیاز کشور دارد.

وی ادامه داد: به همین منظور از ابتدای سال جاری تاکنون معاینه فنی حدود 450 دستگاه کمباین توسط کارشناسان مکانیزاسیون در سراسر نقاط استان صورت گرفته و اجازه فعالیت آن‌ها در سطح مزارع صادر شده است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: همچنین حضور کارشناسان در مزارع جهت نظارت بر این روند تا پایان فصل برداشت در شهرستان‌های تابعه ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در سال جاری در حدود 419 دستگاه کمباین بومی در سطح استان فعالیت داشته و پیش‌بینی می‌شود در حدود 500 دستگاه کمباین مهاجر نیز از نقاط مختلف کشور در برداشت محصول غلات و کلزای پاییزه به کشاورزان خدمت‌رسانی کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید