Iranian Agriculture News Agency

ساخت‌وسازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی چالشی جدی در گلپایگان است

اگر از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی جلوگیری نشود تا ۱۰ سال دیگر قالب زمین‌های کشاورزی شهرستان از کشاورزی به ساختمان سازی تبدیل می‌شود.

ساخت‌وسازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی چالشی جدی در گلپایگان است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، نجفعلی علیان در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان اظهار کرد: شهید بهشتی بدترین جامعه را جامعه‌ای می‌دانست که هرج و مرج در آن وجود داشته باشد و افراد هر کاری بخواهند انجام بدهند و مورد سوال نیز قرار نگیرند.

وی گفت: شهید بهشتی جامعه‌ای اسلامی را جامعه نظام‌مند و پایبند به قانون و جامعه هوشیارها و زبان دارها می‌داند و مسئولیت در جامعه اسلامی را مسئولیت متقابل تعریف می‌کند که هر آنچه برای خود می‌پسندیم برای دیگران نیز بپسندیم.

رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان با انتقاد از چالش ساخت و سازهای غیر مجاز و ویلاسازی در اراضی کشاورزی شهرستان گلپایگان گفت: اگر از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی جلوگیری نشود تا ۱۰ سال دیگر قالب زمین‌های کشاورزی شهرستان از کشاورزی به ساختمان سازی تبدیل می‌شود که می‌تواند اشتغال را از بین ببرد و  بعد هم فرهنگ ویلا نشینی و بیکاری و خوشگذرانی جایگزین خواهد شد.

شهرداری‌ها از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کنند

وی تأکید کرد: دستگاه‌های مربوطه به ویژه شهرداری‌ها از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان گلپایگان جلوگیری کنند و اگر واقعأ نمی‌توانند  این امر را متوقف کنند به ما اطلاع دهند و دادگستری با حکم قانونی که در اختیار دارد از این امور جلوگیری خواهد کرد.

وی افزود: سهل انگاری‌ها باعث می‌شود که مردم در مقابل مسئولین قرار گیرند، وقتی که فردی در زمین کشاورزی ساخت و ساز کرد یک منبع ملی را به کار برده و زمین کشاورزی نیز نابود شده است، از ابتدای کار جلوی ساخت و سازهای‌های غیر مجاز باید گرفته شود تا نتیجه بهتری بدهد و همچنین هزینه برای شهرستان و دستگاه قضایی در برنداشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید