Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با ملخ‌های صحرایی در بیش از ۴۲ هزار هکتار اراضی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با پایان عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی، در مجموع ۴۲ هزار هکتار از اراضی استان علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی شد.

مبارزه با ملخ‌های صحرایی در بیش از ۴۲ هزار هکتار اراضی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر ، اواخر سال گذشته با ورود دوباره ملخ‌های صحرایی به کشور و استان بوشهر کار ردیابی، پایش و مبارزه با این آفت در استان آغاز و برای کنترل آن تدابیری از سوی دستگاه‌های مرتبط اندیشیده شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به تجربه ورود ملخ‌ها در سال ۹۸-۹۷ و شناسایی دقیق کانون‌ها، امسال عملیات مبارزه در مدت زمان کوتاه‌تری انجام شد.

خسرو عمرانی با بیان اینکه جمعیت ملخ‌ها امسال بین ۱۰ تا ۲۰ برابر پاسال بود افزود: در سال ۹۸-۹۷ حدود ۱۰۴ هزار هکتار و در سال ۹۹-۹۸ کمتر از ۴۳ هزار هکتار عملیات مبارزه با ملخ‌ها داشتیم.

۹ شهرستان استان بوشهر درگیر ملخ‌ها

وی ادامه داد: ملخ‌ها در ۹ شهرستان استان ورود پیدا کرده بودند، ولی عمده عملیات مبارزه در شهرستان‌های دشتی، دیر، دشتستان و تنگستان بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یادآور شد: عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی بیستم خرداد به پایان رسید و در حال حاضر با توجه به گرمای هوا و سم پاشی‌های مناسب خبری از ملخ‌ها در استان نیست.

وی عنوان کرد: عملیات مبارزه با ملخ‌ها امسال سخت‌تر بود، چون ملخ‌ها در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر ورود پیدا کرده بودند.

امسال ملخ‌ها خسارتی نداشتند

عمرانی داشتن تجربه و امکانات لازم را برای بروز حداقل خسارت‌ها به عرصه‌های منابع طبیعی موثر دانست و افزود: در سال ۹۸-۹۷ حدود ۷۰۰ هکتاراراضی زراعی و باغی زیر ۵ تا ۱۰ درصد آسیب دیدند، ولی امسال هیچ گونه خسارتی در حوزه زراعت و باغبانی نداشتیم.

وی تاکید کرد: کوتاه کردن زمان مبارزه و کیفیت عملیات موجب شد استان بوشهر در زمینه مدیریت و کنترل آفت، در میان استان‌های درگیر، استان موفق کشور باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید