Iranian Agriculture News Agency

4 میلیون و 268 هزار تن خرید تضمینی گندم از گندمکاران کشور تا یازدهم تیرماه سال 99

مشاور وزیر و مجری طرح گندم کشور گفت: 4 میلیون و 268 هزار تن خرید تضمینی گندم تا یازدهم تیرماه سالجاری از گندمکاران کشور انجام شده است.

4 میلیون و 268 هزار تن خرید تضمینی گندم از گندمکاران کشور تا یازدهم تیرماه سال 99

اسمعیل اسفندیاری پور در حاشیه بازدید از مزارع نمونه گندم شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، ضمن بیان این مطلب افزود: آخرین میزان خرید گندم تا یازدهم تیرماه سال جاری 4 میلیون و 268 هزار تن به ارزش ده هزار و 772 میلیارد تومان است که از این میزان مبلغ 9 هزار و 992 میلیارد تومان معادل 93 درصد وجوه خرید از آغاز خرید تضمینی تا 11 تیرماه به کشاورزان پرداخت شده است.  

وی با اشاره به میزان خرید تضمینی گندم در تیرماه سال 98، گفت: در مقایسه با سال گذشته در زمان مشابه بیش از 8 درصد خرید تضمینی گندم رشد صعودی داشته است.

 اسفندیاری پور میزان پیش بینی تولید گندم برای سال جاری زراعی را رقمی بالغ بر 14 میلیون تن دانست و ابراز امیدواری کرد تا در ادامه فصل زراعی به پیش بینی میزان خرید تضمینی که بالغ بر 10 میلیون تن می باشد، دست یابیم .

مشاور وزیر و مجری طرح گندم کشور با بیان این نکته که از سایر استانهای دیم خیز نیز بازدیدهای مستمر به عمل آمده، اظهار کرد: بحمداله وضعیت تولید گندم در کشور خوب است و روند پرداخت وجوه نیز به نحو مطلوب ادامه دارد و می توان گفت روند پرداخت وجوه گندم خریداری شده به کشاورزان به مراتب بهتر و بیشتر از سال 98 است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: دستگاههای تامین کننده مالی باید شرکت بازرگانی دولتی را مساعدت نمایند تا این شرکت بتواند همچون دو سه ماه گذشته وجوه کشاورزان را پرداخت نموده و رضایت کشاورزان را جلب کند.

 اسفندیاری پور با اشاره به این موضوع که تحقق این مهم موجبات دلگرمی و تشویق کشاورزان را نسبت به انجام به موقع کشت های بعدی موجب خواهد شد، گفت: از اواخر شهریور ماه کشت پائیزه سال زراعی جاری انجام خواهد شد، در حوزه گندم برنامه تامین بذر اصلاح شده از ارقام دیم و آبی را در دستور کار داریم و تا الان نیز به مقدار 200 هزار تن بذر گندم از ارقام جدید خریداری و تهیه شده است و تا تامین کامل بذر مورد نیاز مزارع گندم کشور، این روند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید