Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده بیان کرد:

تشکل‌های کشاورزی همکاران صدیق و پایه و اساس نظام‌های بهره‌برداری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که امروز کشاورزی پایه و رکن اقتصاد کشور است، تشکل‌های کشاورزی را همکاران صدیق، جدی و نزدیک این سازمان و پایه و اساس نظام‌های بهره‌برداری برشمرد که می‌توانند این نظام را زنده کنند.

تشکل‌های کشاورزی همکاران صدیق و پایه و اساس نظام‌های بهره‌برداری

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در نشست مشترک شورای هماهنگی تشکل‌های کشاورزی استان که با محوریت حل مسائل و مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی برگزار شد اظهار کرد: ما در حال حاضر با محدودیت منابع و اختیارات مواجه هستیم اما همین که مسائل و مشکلات بررسی و پیگیری شود بسیار مهم است.

وی افزود: فلسفه وجودی وزارت و سازمان جهاد کشاورزی حضور در کنار کشاورزان، بررسی و حل مشکلات آنها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تشکل‌ها را نمایندگان قانونی بخش کشاورزی برشمرد و از تشکیل جلسات منظم در شهرستان‌ها با حضور مدیران و تشکل‌های کشاورزی خبر داد.

امیری زاده بر مطالبه‌گری تمام اقشار جامعه و به خصوص بهره‌برداران بخش کشاورزی تاکید و عنوان کرد: یکی از مطالبات مهم و به حق استان مطالبه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است که با اتحاد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همکاری تشکل‌ها مجدانه پیگیری و راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که سالهاست نظام بهره‌برداری تشکیل شده است گفت: نظام‌های بهره‌برداری حلقه‌های مفقوده بخش کشاورزی محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه با بیان این مطلب که امروز کشاورزی پایه و رکن اقتصاد کشور است، تشکلهای کشاورزی را همکاران صدیق، جدی و نزدیک سازمان جهاد کشاورزی و پایه و اساس نظام‌های بهره‌برداری برشمرد که می‌توانند این نظام را زنده کنند.

امیری زاده همچنین اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در هر حال مدافع کشاورزان بوده و تشکل‌های کشاورزی را نیز بازوان قدرتمند این سازمان برای بهبود و رفع مشکلات بخش کشاورزی و بهره‌برداران استان می‌داند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به 200 هزار بهره‌بردار فعال در استان عنوان کرد: با توجه به تعداد قابل ملاحظه بهره‌برداران استان، وجود نمایندگان و تشکل‌های کشاورزی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده که از طریق آنها می‌توان از نزدیک در جریان مشکلات قشر کشاورز قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی، استان خوزستان را استانی با قابلیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان در بخش کشاورزی و کشاورزان بزرگ و پیشرو برشمرد و افزود: با توجه به توانمندی‌ها، عملکرد بارز کشاورزان و وجود منابع مناسب، انتظارات از استان در بخش کشاورزی کشور بسیار بالا است.

وی با بیان این مطلب که یکی از عوامل پویایی یک ملت، کشاورزی است بیان داشت: تامین امنیت غذایی کشور وظیفه بسیار سنگینی است، استان خوزستان تامین کننده بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی کشور محسوب شده و در حال حاضر توانسته رتبه اول در تولید 12 محصول و همچنین رتبه دوم در تولید 6 محصول را در کشور به خود اختصاص دهد.

امیری زاده در خاتمه با بیان این مطلب که من افتخار می‌کنم که خود کشاورز هستم و از نزدیک با مشکلات این قشر آشنایی دارم تصریح کرد: با تلاش و همکاری همه ما، خوزستان می‌تواند همچنان بر فراز قله‌های افتخار و موفقیت کشاورزی کشور بدرخشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید