Iranian Agriculture News Agency

عملیات ساخت ۳ مجتمع آبرسانی عشایری در اصفهان آغاز شد

مدیرکل امور عشایر اصفهان از آغاز عملیات اجرایی ساخت سه مجتمع آبرسانی عشایری در شهرستان فریدونشهر واقع در غرب استان خبر داد.

عملیات ساخت ۳ مجتمع آبرسانی عشایری در اصفهان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مختار اسفندیاری هدف از ساخت این مجموعه‌های عمرانی خدماتی را تامین آب سالم و پایدار آشامیدنی و بهداشتی جلوگیری از آبرسانی بوسیله تانکر برشمرد.

وی با بیان اینکه این سه مجموعه در کمتر از ۲ ماه تکمیل و بهره‌برداری می‌شود، ادامه داد: با افتتاح آنها ۲۰۰ خانوار عشایری از آب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل امور عشایر اصفهان  ظرفیت آبرسانی این طرح را ۱۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد و افزود: ۱۳۰ میلیون تومان برای ساخت این طرح‌ها هزینه می‌شود.

اسفندیاری اظهار کرد: در طول برنامه ششم توسعه قرار است مناطق عشایری استان با طرح‌های مختلف تامین آب مانند حفر چاه، استفاده از آب چشمه و رودخانه بصورت مستقیم از آبرسانی بوسیله تانکر که مشکلات خاص خود را دارد، بی نیاز شوند.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۳۵ درصد از جمعیت عشایری استان به تامین آب بوسیله مجتمع‌های آبرسانی نیاز دارند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پنج سال آینده در صورت تامین اعتبار لازم که حدود ۷۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود، با اجرای طرح‌هایی در این ارتباط، تمام عشایر استان از آب آشامیدنی پایدار و سالم بهره‌مند خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر اصفهان تاکید کرد: تامین آب پایدار و با کیفیت نقش ویژه‌ای در افزایش بهداشت، سلامت و جلوگیری از بیماری‌های مختلف برای این قشر تلاشگر خواهد داشت.

طبق آمار اداره‌کل امور عشایر استان اصفهان، ۹هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه است.

عشایر استان اصفهان شامل ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان،۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان و حدود پنج هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه در محمدآباد و نصرآباد در ناحیه شرقی اصفهان هستند.

شهرستان کوهستانی فریدونشهر با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید