Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

تحقق کشاورزی علمی با ورود 105 محقق به عرصه های تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:امسال با بکارگیری تیم 105 نفره تحقیقات در مراکز جهاد کشاورزی، محقیقن و مروجین وارد عرصه های کشاورزی و روستاها شدند تا بتوانیم از این طریق شاهد افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی باشیم.

تحقق کشاورزی علمی با ورود 105 محقق به عرصه های تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، عزیزاله شهیدی‌فر در جلسه شورای معاونین که با حضور زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: فراز و نشیب‌های بخش کشاورزی در کشور بر کسی پوشیده نیست و قطعا می‌توان نقاط ضعفی که وجود دارد را به قوت تبدیل کرد.

وی ادامه داد: ایران جزو معدود کشورهای جهان است که توانسته 85 درصد خودکفایی و خوداتکایی را در بخش کشاورزی به خود اختصاص دهد و مازندران هم یکی از استان هایی است که با بکارگیری علم و تکنولوژی جدید وارد عرصه کشاورزی علمی کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: مازندران با تولید هفت میلیون تنی محصولات کشاورزی، چهار برابر میانگین تولید کشور را دارد که توانسته با 10 درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی، رتبه نخست را در کشاورزی اقتصادی دارا باشد.

شهیدی‌فر بیان کرد: امسال با بکارگیری تیم 105 نفره تحقیقات در مراکز جهاد کشاورزی، محقیقن و مروجین وارد عرصه های کشاورزی و روستاها شدند تا بتوانیم از این طریق شاهد افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی باشیم.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی بخش کشاورزی بر روی تولید محصولات استراتژیک مانند گندم، دانه روغنی و برنج است، گفت: زهکشی اراضی کشاورزی از موارد مهمی است که در بخش کشاورزی باید جدی‌تر از قبل به آن پرداخته شود و نیمی از اراضی شالیزاری در کشت دوم به علوفه اختصاص پیدا کند تا مشکل این نهاده در استان رفع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: مکانیزاسیون یکی دیگر از دغدغه های جدی در بخش کشاورزی است که تا رسیدن به اوج آن راه زیادی وجود دارد و مکانیزاسیون را نباید تنها در کاشت، داشت و برداشت ببینیم بلکه باید نسبت به افزایش پهپادهای کشاورزی تلاش کینم تا سبب کاهش آفات و بیماری‌ها شود.

این مسؤول اضافه کرد: مازندران جزو اولین استان هایی بود که سال گذشته 12 پهپاد را وارد ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان کرد و تلاشمان بر این است امسال به 20 پهپاد افزایش پیدا کند.

شهیدی‌فر با بیان اینکه مازندران هر ساله 300 هزار تن صادرات محصولات کشاورزی دارد که سال گذشته 415 هزار تن محصولات کشاورزی از مازندران به خارج کشور صادر شد، ادامه داد: سال گذشته 54 درصد رشد اقتصادی در کشور مرهون بخش کشاورزی بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید