Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام

صنایع تبدیلی نیاز اصلی استان ایلام است.

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: با توجه به افزایش تولیدات کشاورزی استان ایلام به دلیل اجرای طرح‌های آب‌وخاک نظیر سامانه گرمسیری و طرح احیای اراضی دهلران، در حال حاضر ایجاد صنایع تبدیلی در استان و شهرستان دهلران ضروری است.

صنایع تبدیلی نیاز اصلی استان ایلام است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، محمدعلی اقدسی اظهار کرد: بحث کارخانه قند به دلیل کشت چغندرقند در شهرستان دهلران در حال پیگیری است و تاکنون چند سرمایه‌گذار برای این مهم وارد استان شده ولی تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از صنایع تبدیلی که به‌طورجدی در شهرستان پیگیری می‌شود، طرح احداث کارخانه روغن‌کشی با توجه به اختصاص ۱۲ هزار هکتار از اراضی دهلران به کشت کلزا است.

اقدسی بیان کرد: در این ارتباط نیز رایزنی‌های مختلفی صورت گرفته است ولی تاکنون سرمایه‌گذاری برای احداث چنین کارخانه‌ای پای‌کار نیامده است.

وی گفت: قطعاً جهاد کشاورزی استان ایلام از احداث صنایع تبدیلی در راستای افزایش تولید، رونق اشتغال و کشاورزی در منطقه حمایت می‌کند.

اقدسی با اشاره به اینکه دهلران به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی در کشور شناخته می‌شود، افزود: سرمایه‌گذاری بر روی بخش کشاورزی کاملاً توجیه‌پذیر است.

بنابراین گزارش، استان ایلام ازجمله مناطق محروم کشور محسوب می‌شود و کشاورزی ازجمله ظرفیت‌های اقتصادی در استان ایلام به شمار می‌رود که هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد.

بدون شک طرح احیای اراضی استان ایلام فرصتی مناسب برای رونق و جهش تولید است، البته این مهم نیازمند همت مسئولان و متولیان در حوزه کشاورزی است.

اکنون‌که آبادانی به دشت و اراضی مناطق مرزی استان ایلام رسیده، فرصتی است که دیگر امکانات و شرایط لازم برای این مردم سخت‌کوش فراهم شود تا زندگی در گرمای ۵۰ درجه دشت‌های دهلران تسهیل شود.

افزایش اراضی کشاورزی و تولیدات این بخش نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است تا امرارمعاش و درآمدزایی مردم منطقه از توسعه و رونق‌بخش کشاورزی افزایش یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید