Iranian Agriculture News Agency

تقوی:

وفور اقلام خوراکی و معیشتی در بازار با وجود تحریم‌ها

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تلاش‌های مجموعه جهاد کشاورزی گفت: از آثار و دلایل تلاش مجموعه جهاد کشاورزی این است که باوجود همه تحریم‌های ظالمانه، بازار کشور سرشار از اقلام خوراکی و معیشتی است و در برخی موارد مثل لبنیات صادرات هم انجام می‌شود.

وفور اقلام خوراکی و معیشتی در بازار با وجود تحریم‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان حجت الاسلام والمسلمین تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی طی سفر به استان خوزستان و بازدید از بزرگترین پروژه‌ پرورش توام گاومیش و ماهیان گرمابی کشور ضمن تقدیر از تولیدکنندگان این طرح، از همه مسئولان و مدیران به‌ویژه در مجموعه جهاد کشاورزی استان خواست که وفق قوانین از چنین تولیدکنندگان بزرگی که در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری می‌کنند، حمایت کنند.

وی افزود: استان خوزستان به لحاظ سیاسی، اقتصادی و موقعیت جغرافیایی یکی از استان‌های ارزشمند کشور محسوب شده و مردم آن طی این سال‌ها نشان دادند که ولایتمدار و دلسوز انقلاب هستند.

تقوی ضمن اشاره به سرانه مصرف ماهی در کشور تصریح کرد: هم‌اکنون سرانه مصرف ماهی در ایران از جهان کمتر است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی انجام شده، ضمن اینکه باید زنجیره تولید نیز در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی وزارت معیشت مردم است و ما نسبت به تهیه اقلام معیشتی و سفره مردم مسئول هستیم.

وی همچنین ضمن اشاره به تلاش‌های مجموعه جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: از  آثار و دلایل تلاش مجموعه جهاد کشاورزی این است که باوجود همه تحریم‌های ظالمانه، بازار کشور سرشار از اقلام خوراکی و معیشتی است و در برخی موارد مثل لبنیات صادرات هم انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی گفت: جهش تولید، به خودی خود انجام نمی‌شود، بلکه کمک و حمایت همه مسئولان در تمام دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد و در وزارت ما نباید تولید کننده سرگردان باشد. 

وی در ادامه بر دستیابی به کشاورزی پایدار تاکید و عنوان کرد: با توجه به امکانات موجود ما می‌توانیم غذای ۱۵۰ میلیون نفر را تامین کنیم و امروز پشتیبانی از تولیدکنندگان همانند پشتیبانی از سربازان خط مقدم دفاع مقدس است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در خاتمه با بیان این مطلب که ما باید در اقلام و کالاهای اساسی و معیشتی مردم به خودکفایی برسیم اظهار کرد: باید به کشت دانه‌های روغنی و کلزا توجه خاص و بیشتری شود چرا که در حال حاضر تا حدود زیادی روغن از خارج از کشور وارد می‌شود و دستیابی به خودکفایی در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تقوی افزود: ما کشاورزی پایدار و علمی می‌خواهیم. با امکانات موجود تا ۱۵۰ میلیون نفر را می توانیم تغذیه کنیم.

وی در پایان از زحمات خانواده بزرگ جهاد کشاورزی خوزستان تقدیر کرد و این شغل را همانند حمایت از رزمندگان دفاع مقدس دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید