Iranian Agriculture News Agency

خروج گندم از چرخه خرید تضمینی، تخلف است و با آن برخورد می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: خروج گندم از چرخه خرید تضمینی، تخلف است و به شدت با آن برخورد می‌شود.

خروج گندم از چرخه خرید تضمینی، تخلف است و با آن برخورد می‌شود

به گزلرش خبرنگار ایانا در استا خراسان شمالی، محمد جواد تشکری گفت: خروج گندم از چرخه خرید تضمینی، تخلف است و به شدت با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: خرید تضمینی گندم، برای پاسخ به نیاز مردم در تامین نان مصرفی انجام می شود و هر فردی که این محصول را در خارج از این چرخه، به مصرف برساند، مرتکب خلاف شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت:  با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، این نگرانی وجود دارد که امسال گندم کمتری به دولت تحویل شده و جولان دلالان در بازار این محصول رونق بگیرد.

وی اظهار کرد: یکی از دغدغه های هر ساله ما، خرید گندم به وسیله دلالان و خارج شدن این محصول از چرخه خرید تضمینی است.

وی گفت: امسال این احتمال می رود که به علت افزایش قیمت نهاده های مرغی، مرغداران به خرید گندم روی آورند و بخشی از گندم تولیدی کشاورزان در سالن های مرغداری به مصرف برسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: امسال قیمت سویا و ذرت افزایش یافته و بر این اساس مرغداران یکی از مشتریان اصلی گندم به شمار می روند.

تشکری گفت: در این زمینه، کارگروه های خرید تضمینی گندم در شهرستان ها هم نسبت به بررسی وضعیت و نظارت بر امور اقدام می کنند.  

وی درباره فعالیت دلالان و خرید محصول گندمکاران اظهار داشت: خرید گندم در سیلوها بر اساس سامانه پهنه بندی انجام می شود و خرید تنها از کشاورز انجام می شود، بر این اساس دلالان نمی توانند جز از طریق کشاورز، گندم را به سیلو تحویل دهند.  

وی گفت: پیش بینی می شود امسال ۲۶۸ هزار تن گندم در استان تولید و ۱۸۶ تا 200 هزار تن از این میزان به صورت تضمینی خریداری شود.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید