Iranian Agriculture News Agency

امحا دو هزار و 937 کیلو گرم از سموم سنواتی سال های گذشته در استان مرکزی

اکبر بنی جمالی رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورری استان مرکزی از امحا دو هزار و 937 کیلو گرم سموم سنواتی از سال های گذشته با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان خبر داد

امحا دو هزار و 937 کیلو گرم از سموم سنواتی سال های گذشته در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، اکبر بنی جمالی رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورری استان مرکزی از امحا دو هزار و 937 کیلو گرم سموم سنواتی از سال های گذشته با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان خبر داد.

وی سم هایی که تاریخ انقضای آن ها تمام شده و در انبارها نگهداری می شوند را یک تهدید برای بهداشت عمومی و خطری جدی  برای مردم و محیط زیست دانست و گفت:  با توجه به اهمیت این امر، موضوع امحا سموم سنواتی از سوی سازمان جهاد کشاورزی در کارگروه پدافند غیرعامل استان طرح گردید که در نتیجه همراهی و همکاری اعضای کارگروه را به همراه داشت.

بنی جمالی به محدودیت اعتبار سازمان و هزینه بر بودن انتقال و امحا این سموم اشاره کرد و ادامه داد: با موافقت کارگروه و مکاتبات صورت گرفته جهت امحا سموم، اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان برای مرحله به سازمان جهاد کشاورزی استان اختصاص یافت.

وی خاطر نشان کرد: پس از تخصیص اعتبار، اقدامات و هماهنگی های لازم برای فرایند انتقال و امحا دو هزار و 937 کیلو گرم سم کروفل که از سال های گذشته در انبارها نگهداری شده بود، صورت پذیرفت. 

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورری استان، انتقال و امحا 5هزار سموم فسفره سنواتی از سال های گذشته، را گام بعدی سازمان دانست و گفت: روند پیگیری اعتبار توسط سازمان صورت گرفته و امید است با تامین اعتبارات لازم این مقدار سموم باقی مانده نیز تا پایان سال جاری امحا شود.

بنی جمالی حفاظت از محیط زیستی و امنیت بهداشت مردم را مهم برشمرد و گفت: فرایند انتقال و امحا سموم در چارچوب پروتکل های محیط زیستی و ضمن رعایت سلامت بهداشت عمومی صورت می پذیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید