Iranian Agriculture News Agency

معاون حفظ کاربری و یکپارچه‌سازی سازمان امور اراضی کشور:

تاکنون ۱۹۸ هزار مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی انجام شده است

معاون حفظ کاربری و یکپارچه‌سازی سازمان امور اراضی کشور گفت: در ۱۰ سال گذشته حدود ۱۹۸ هزار مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی انجام شده است که در همین راستا حدود ۸۰ هزار پرونده در محاکم قضایی تشکیل شده است.

تاکنون ۱۹۸ هزار مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی انجام شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، صفدر نیازی در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سرانه اراضی کشاورزی از ۵ هزار و ۳۰۰ متر به یک‌هزار و ۱۸۰ متر کاهش داشته است، اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت جهادکشاورزی تأمین امنیت غذایی است و با توجه به محدودیت اراضی کشور ما موظف هستیم از اراضی کشاورزی با جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز و جلوگیری از خرد شدن اراضی محافظت کنیم.

معاون حفظ کاربری و یکپارچه‌سازی سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه مشوق‌هایی برای یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی توسط دولت در نظر گرفته شده است، گفت: اگر یکپارچه‌سازی اراضی به حد نصاب برسد، هزینه‌های آبیاری تحت فشار برای کشاورزان کاملا رایگان است.

وی با اشاره به سوداگری‌های صورت گرفته در تغییر اراضی کشاورزی، یادآور شد: در  ۱۰ سال گذشته حدود ۱۹۸ هزار مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی انجام شده است که در همین راستا حدود ۸۰ هزار پرونده در محاکم قضایی تشکیل و بیش از ۵۰ هزار رأی نیز به نفع ما صادر شده است.

نیازی در خصوص اجرای احکام در حوزه مستثنیات اراضی کشاورزی کشور، عنوان کرد: ۱۰ هزار حکم اجرا نشده در کشور و حدود ۲۰۰ حکم اجرا نشده در این استان وجود دارد که در صورت تأمین اعتبار و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تخصیص ماشین‌آلات برای تخریب این احکام اجرایی می‌شود، هر تخریب حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد.

معاون حفظ کاربری و یکپارچه‌سازی سازمان امور اراضی کشور در ادامه با اشاره به اجرای قانون حدنگاری اراضی کشاورزی، توضیح داد: از سال ۹۴ حدود ۱۲ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی عکسبرداری شده است و برای بالای ۳ میلیون و ۲۰۰ هکتار نقشه تهیه شده و برای بالای ۲ میلیون هکتار برای ثبت سند اقدام شده است.

وی در پایان با بیان اینکه برای اجرای احکام صادره در خصوص تغییر کاربری نیازمند دستور قضایی هستیم، خاطرنشان کرد: گاها دستور تخریب توسط قوه قضاییه متوقف می‌شود و ما نیز تابع دستورات قضایی هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید