Iranian Agriculture News Agency

ایجاد مزارع پایلوت در راستای تحقق جهش تولید

ظرفیت حقیقی و بالقوه تولید محصولات کشاورزی استان نزدیک به ۱۲ میلیون تن است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: در امر جهش تولید، انتقال دانش و علوم روز و مدرن کشاورزی برعهده مربیان کشاورزی و کارشناسان پهنه کشاورزی است.

ایجاد مزارع پایلوت در راستای تحقق جهش تولید

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس آغاز نهضت سراسری جهش تولید در عرصه کشاورزی و دامپروری که با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان شرقی برگزار شد با بیان اینکه ظرفیت تولید محصولات کشاورزی استان بیش از 5 میلیون تن تولید فعلی می باشد افزود: ظرفیت حقیقی و بالقوه تولید محصولات کشاورزی استان نزدیک به 12 میلیون تن است.  

وی با اشاره به این موضوع که 15000 نفر از فارغ التحصیلان کشاورزی به عنوان مربیان کشاورزی و کارشناسان پهنه اراضی زراعی در راستای تحقق جهش تولید و افزایش محصولات کشاورزی می توانند نقش تعیین کننده ای از خود بروز دهند، گفت: برای تحقق جهش تولید بایستی مناطقی از استان را به عنوان پایلوت انتخاب و عملیات اجرایی این امر را در این مناطق آغاز نمائیم و نتایج حاصله از این کار را در اختیار سایر کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی قرار دهیم.

 فتحی تاکید کرد: تمام برنامه ها و عملیات اجرایی جهش تولید براساس ترویج و آموزش های کشاورزی محقق می شود، لذا آمار و اطلاعات دقیق کشاورزی پایه و اساس برنامه ریزی های منطقی و اصولی می باشد و بایستی در این خصوص اطلاعات و آمار ارائه شده دقیق و درست باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، تصریح نمود: سازمان جهادکشاورزی استان و سپاه عاشورا برای عینیت بخشیدن به جهش تولید، خدمت به جامعه کشاورزی و کمک به افزایش درآمد معیشتی کشاورزان و نهایتاً افزایش تولید انواع محصولات کشاورزی می توانند از هم افزایی بهتر و بیشتری برخوردار باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مبحث اراضی زراعی مورد نیاز برای انجام عملیات اجرایی جهش تولید و کاشت محصولات استراتژیک از جمله گندم ، جو و کلزا، گفت: سازمان جهادکشاورزی استان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی آمادگی کامل دارد تا زمین های کشاورزی تحت اختیار خود را جهت کاشت پایلوتی در اختیار بسیج مهندسین کشاورزی و نیروهای جوان و تازه نفس بخش کشاورزی  که از پتانسیل خوبی در این راستا برخوردارند قرار دهند.

فتحی افزود: با عنایت به شیوع ویروس کرونا در سطح استان و تعطیلی میادین دواب در شهرستانها، سازمان جهادکشاورزی استان آمادگی کامل دارد تا محصولات دامی دامدارانی را که در اثر تعطیلی میادین خرید و فروش دام در دست دامداران بلاتکلیف مانده و عملاً امکان خرید و فروش ندارند از طریق شرکت پشتیبانی امور دام خرید و ذخیره سازی نمایند تا در مواقع پیک مصرف به بازار مصرف عرضه گردد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید