Iranian Agriculture News Agency

۵۸ هزار تن گندم و جو در تویسرکان برداشت می‌شود

​فرماندار تویسرکان از پیش‌بینی برداشت ۱۸ هزار تن گندم و حدود ۴۰ هزار تن جو از اراضی زیر کشت این شهرستان خبر داد.

۵۸ هزار تن گندم و جو در تویسرکان برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان ، سید رسول حسینی ظهر در کمیسیون خرید تضمینی گندم با اشاره به کشت ۷ هزار هکتار گندم دیم و آبی و ۲۰ هزار هکتار جو  آبی و دیم در این شهرستان اظهار کرد: برداشت ۱۸ هزار تن گندم ۴۰ هزار تن جو از اراضی زیر کشت تویسرکان برای امسال پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه خسارت خاصی در این بخش از کشاورزی نداشتیم افزود: مراکز خرید خرید، گندم را هر کیلو ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و جو را هر کیلو یک‌هزار و ۶۳۰ تومان از کشاورز خریداری می‌کنند.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه برداشت محصولات گندم و جو با ۴۰ دستگاه کمباین در سطح شهرستان آغاز شده است خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده ۶۰ دستگاه کمباین دیگر با هدف برداشت به موقع محصولات گندم و جو به تعداد دستگاه‌ها اضافه می‌شود.

وی با طرح این سوال که چرا افراد فرهنگی به عنوان عامل تشخیص و ذیحساب در مراکز خرید تضمینی گندم انتخاب شدند گفت: دلایل این انتخاب هر چند خوب و درست باشد باید اطلاع داده می‌شد؛ دلایل ارائه شده از سوی کمیسیون خرید تضمینی گندم درباره این انتخاب برای بنده محکمه‌پسند نیست.

حسینی با اظهار بی‌اطلاعی از فروش انبارهای ذخیره گندم در قالب مزایده اظهار کرد: متاسفانه بدون هیچ گونه اطلاع‌رسانی به بنده به عنوان فرماندار این شهرستان، استان این انبارها را برای فروش به مزایده گذاشته بود.

وی با بیان اینکه بنده پس از اطلاع از این امر مزایده را به سبب نیاز شهرستان لغو کردم گفت: ما تابع استان هستیم؛ اما متاسفانه برخی با عملکرد نابجا ما را عملا با مشکل مواجه می‌کنند.

فرماندار تویسرکان بر پیگیری موضوع تردد کامیون‌های حامل گندم در مسیر حمل به صورت مکتوب با مسوولان مربوطه تاکید کرد و افزود: مسوولان امر بر روند برداشت و کار مراکز خرید نظارت کامل داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید