Iranian Agriculture News Agency

۶ هزار تن ماهی قزل‌آلا از مزارع پرورشی چهارمحال و بختیاری برداشت شد

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از برداشت حدود 6 هزارتن ماهی در سه ماه نخست سال جاری از مزارع پرورش ماهی این استان خبر داد.

۶ هزار تن ماهی قزل‌آلا از مزارع پرورشی چهارمحال و بختیاری برداشت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری مدیر شیلات و آبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید و برداشت حدود ۶ هزار تن ماهی سردابی از مزارع پرورشی استان در سه نخست امسال خبر داد و گفت: بخش عمده محصول تولیدی به سراسر کشور ارسال شده است.

پرویز منصوری، با اشاره به کیفیت مطلوب و بازارپسند ماهی سردابی تولیدی این استان، افزود: آموزش به موقع بهره‌برداران در نحوه پرورش، آب و هوای مناسب و  حمایت مستقیم دولت با پرداخت تسهیلات از مهمترین دلایل مرغوبیت ماهیان استان است.

وی، برداشت ۲ هزار تن ماهی سردابی پرورش در قفس از دریاچه کارون۴ در اردیبهشت‌ماه سال جاری را یادآور شد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال پرورش ماهی در قفس استان به چهار هزار تن برسد.  

منصوری افزود: در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید و استفاده بهینه از منابع آبی استان، فرایند صدور پروانه تاسیس جدید و توسعه مزارع در سال "جهش تولید " در دستورکار مسئولان استان قرار دارد.

مدیر شیلات و آبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، میزان تولید ماهی قزل‌آلا در سال جاری را ۲۴ هزار تن عنوان کرد و گفت: ۲ هزار نفر به صورت مستقیم در بیش از ۴۰۰ مزرعه پرورش ماهی فعال استان مشغول کار هستند.

به گفته وی، ارائه کد تایید فنی بهداشتی دامپزشکی جهانی به تعدادی از واحد بهره‌بردار و تولیدکننده شاخص آبزی‌پرور، فرآیند صادرات محصول ماهی سردابی از این استان به خارج از کشور را تسریع کرده است.

منصوری، سرانه مصرف ماهی در این استان را هفت کیلوگرم اعلام و تصریح کرد: سرانه مصرف ماهی در کشور ۱۰ کیلوگرم و میانگین جهانی بالای ۲۰ کیلوگرم است.

به گزارش ایانا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های کارون، زاینده‌رود و بخشی از دز است که سالانه با تولید ۲۴هزار تن ماهی سردآبی، این استان مقام نخست تولید ماهی قزل‌آلای کشور را دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید