Iranian Agriculture News Agency

ضرورت تغییر نگرش کشاورزان به کشاورزی بازارمحور

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بر کشاورزی بازارمحور تاکید کرد و گفت: تولیدکنندگان در مراحل کاشت و داشت به فکر فروش نیستند و در پایان محصول خود را وارد بازار و با مشکلات زیادی نیز دست و پنجه نرم می کنند.

ضرورت تغییر نگرش کشاورزان به کشاورزی بازارمحور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، جهان راشدی افزود: باید کارها در تمامی مراحل کشاورزی نظام مند باشد وکشاورز باید بداند در پایان محصولش را به چه کسی و با چه قیمتی خواهد فروخت.

وی گفت: حتی در این نوع کشاورزی طرف قرارداد نیز می داند که چه محصولی را خریداری می کند که با توجه به میزان خرید، قیمت و کیفیت آن برنامه ریزی خواهد کرد و در صورت تداوم این طرح صنایع و کارخانه ها نیز با چالش ها و مشکلات زیادی مواجه نخواهند شد، چرا که با برنامه ریزی پیش می روند که منجر به تداوم کار آنها نیز خواهد شد.

وی اظهار کرد: کشاورزی قراردادی باید یک معادله برد - برد بین کشاورز،  بهره‌برداران و متقاضیان باشد.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در دنیای امروز کشاورزی از مرحله سنتی عبور کرده و باید تلاش کنیم کشاورزی را از آخرین فناوری ها و امکانات و توسعه مکانیزاسیون بهره مند سازیم.

راشدی در بخش دیگری از سخنانش بر کشت فراسرزمینی نیز تاکید کرد و گفت: این پتانسیل در کشورهای همسایه وجود دارد که به نوعی این نوع کشاورزی نیز قراردادی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید