Iranian Agriculture News Agency

مهدی اعتمادی:

کرونا ۳۸۴.۱ میلیارد تومان به کشاورزی بوشهر خسارت وارد کرد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده با شیوع ویروس کرونا ۳۸۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد شده‌است.

کرونا ۳۸۴.۱ میلیارد تومان به کشاورزی بوشهر خسارت وارد کرد

مهدی اعتمادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر افزود: از این میزان خسارت ۱۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مربوط به بخش صنایع تبدیلی کشاورزی و ۲۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مربوط به بخش دام است.

وی بیان کرد: همچنین ۲۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز خسارت به بخش زراعت و باغبانی وارد شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بررسی خسارت‌های مربوط به بخش کشاورزی در استان بوشهر همچنان ادامه دارد و تلاش می‌شود بنگاه‌ها و کسب و کارهای بخش کشاورزی که به علت شیوع ویروس کرونا با آسیب‌ جدی روبرو شده‌اند، حمایت شوند.

وی یادآور شد: ممنوع شدن فعالیت بسیاری از واحدهای تجاری مرتبط با تولیدات بخش کشاورزی و ممکن نبودن صادرات محصول به سایر کشورها، کاهش نقدینگی واحدهای تولیدی و کاهش اشتغال، تاخیر در اجرای طرح‌های تولیدی و مشکلات تردد خودروهای حمل و نقل محصولات، نهاده‌ها، تجهیزات و نیروی کار در بخش کشاورزی موجب وارد شدن خسارت و آسیب به این بخش شده‌است.

وی اظهار داشت: در این زمینه حمایت از  بنگاه‌ها و کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: در زمان حاضر واحدهای پرورش مرغ گوشتی، مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای سبزی و صیفی‌جات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی مشمول این حمایت‌ها می‌شوند.

وی گفت: صاحبان رسته‌های یاد شده می‌توانند برای بهره‌گیری از تمهیدات این بسته حمایتی و اطلاع از شرایط و ضوابط و دستورالعمل‌های مربوطه به سامانه کارا تسهیلات کرونا مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس http://www.corona-kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید