Iranian Agriculture News Agency

بازرگان خبر داد:

استفاده از ظرفیت‌های موسسه فنی و مهندسی کشاورزی در طرح یاوران تولید

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از ظرفیت‌های موسسه فنی و مهندسی کشاورزی برای پیشبرد اهداف طرح یاوران تولید خبر داد.

استفاده از ظرفیت‌های موسسه فنی و مهندسی کشاورزی در طرح یاوران تولید

به گزارش ایانا، کامبیز بازرگان معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در هفدهمین گردهمایی سالیانه محققین اعضائ هیئت علمی ستاد ومراکز استانی موسسه تحقیقات فنی ومهندسی کشاورزی کشور، اظهار کرد: موسسه تحقیقات فنی و مهندسی از موسسات بسیار جوان و پویای سازمان است که بعداز پیروزی انقلاب بنا بر ضرورت توسعه فنی و مهندسی کشاورزی کشور تاسیس شده و باید به دلیل سبقه فنی و مهندسی خود از دانش فنی و به‌روز دنیا به جهت طرح‌های کشاورزی بیشترین سود را ببرد و با تامل بیشتر با موسسات و بخش‌های خصوصی کشور طرح‌های کلان با محوریت هوشمند سازی‌ و موضوعات فناورانه را وظیفه خود بداند و در راستای ماموریت سازمان و موسسه با قدرت به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهد.

در ادامه این جلسه، فریبرز عباسی رییس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی اظهار کرد: حدود هشتاد درصد از پروژه های موسسه فنی و مهندسی را سفارشات بخش خصوص تشکیل می‌دهد و یا بر حسب ضرورت، به سفارش معاونت اجرایی وزارت جهاد کشاورزی یا سایر دستگاه‌های دولتی مرتبط است.

وی حضور در عرصه تولید محتوی آموزشی وترویجی برای بهره برداران و کشاورزان را از دیگر فعالیت‌های شاخص موسسه اعلام کرده و گفت: رویکرد ما بیشتر به سوی مسائل فناورانه، با طراحی روز دنیا است، بر همین اساس ضرورت تدوین و اجرای طرح‌های کلان با مشارکت مستقیم دستگاه‌ها و ذینفعان عرصه کشاورزی کشور احساس می‌شود که از برنامه‌های موسسه در سال جاری است.

عباسی عنوان کرد: ما خواستار تقویت و تعامل بیشتر با بخش‌های اجرایی و حضور در عرصه تولید در قالب طرح یاوران تولید و ارتقاء سطح تعاملات بین المللی و همچنین جلب حداکثری بخش خصوصی هستیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید