Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

50هزار تن گندم از کشاورزان قزوینی خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای فصل خرید تاکنون نزدیک به ۵۰ هزار تن گندم عمدتا از مزارع دیم به شکل تضمینی از کشاورزان استان قزوین خریداری شده است.

50هزار تن گندم از کشاورزان قزوینی خریداری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه افزود: با آغاز کار برداشت گندم در برخی نقاط استان به ویژه مزارع آبی طی چند روز آینده، کار خرید تضمینی و تحویل به مراکز تعیین شده سرعت خواهد گرفت.

وی با اشاره به راه اندازی ۲۱ مرکز تحویل و خرید تضمینی گندم در استان،افزود: از این تعداد ۱۴ مرکز مشغول به کار بوده و مراکز باقی مانده نیز پس از آغاز برداشت محصول فعالیت خود را شروع می کنند و تا شهریور ماه فعال خواهند بود.

خمسه با بیان اینکه تعهد استان قزوین برای خرید تضمینی گندم که از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده ۲۲۰ هزار تن است اما آمادگی خرید و دریافت محصول بیش از این مقدار نیز وجود دارد.

این مقام مسوول گفت: به منظور تسریع در خرید تضمینی گندم و جلوگیری از فعالیت دلالان و سودجویان ۴۰ تیم کار نظارت و پشتیبانی خرید این محصول در استان را به شکل شبانه روزی برعهده دارند.

خمسه یادآور شد: دولت با هدف کمک به تامین امنیت غذایی کشور، هر ساله محصول استراتژیک گندم را از کشاورزان به شکل تضمینی خریداری می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: برآوردهای اولیه ما نشان داد که امسال شاهد برداشت ۳۳۵ هزار تن گندم از مزارع استان خواهیم بود اما انتظار داریم به دلیل بارندگی های خوب و مقابله مناسب با آفات و بیماری ها این رقم به مرز ۳۵۰ هزار تن نیز برسد.

گفتنی است ؛ امسال ۱۵۴ هزار و ۴۵۶ هکتار از راضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است که نسبت به سال زراعی قبل ۶ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید