Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی تولید هزار تن قارچ در خراسان‌جنوبی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری هزار تن قارچ در خراسان جنوبی تولید شود، گفت: یکی از کشت‌های مطلوب در این حوزه بحث پرورش قارچ است.

پیش‌بینی تولید هزار تن قارچ در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، عبدالرضا رضایی با اشاره به اینکه در استان ۲۱ واحد صنعتی و سنتی پرورش قارچ در استان وجود دارد، ادامه‌داد: در این تعداد واحد در سال ۹۸ حدود ۸۰۰ تن قارچ تولید شده که نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به مثبت بودن طرح نهضت گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: علت کاهش تولید قارچ در خراسان‌جنوبی در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن کاهش تقاضا به واسطه شیوع کرونا بوده است.

وی ادامه‌داد: در ماه پایانی سال ۹۸ با تعطیلی رستوران‌ها و فست‌فودها که متقاضی اصلی قارچ بودند رو به رو شدیم و در نتیجه پرورش دهندگان قارچ نیز به کاهش تولید تمایل داشتند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هفت واحد پرورش قارچ در خراسان‌جنوبی از شیوع کرونا به شدت خسارت دیدند، گفت: این خسارت در حدود سه هزار و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است.

رضایی اظهار کرد: امیدواریم در حال حاضر با بازگشایی واحدهای صنفی ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ادامه خسارت به این بخش کشاورزی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تولید قارچ مربوط به شهرستان سرایان بوده است، یادآور شد: پیش بینی ما برای پرورش قارچ در سال ۹۹ در حدود هزار تن است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید