Iranian Agriculture News Agency

نهضت سراسری جهش تولید در عرصه کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه‌های زودبازده و مقیاس کوچک شامل احداث و بهسازی کانال‌ها، طرحهای‌ تامین آبهای در مقیاس کوچک، لایروبی قنوات و انتقال آب با لوله در قالب تفاهم‌نامه و براساس نقشه‌های تهیه شده با مشارکت بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری و جهادکشاورزی انجام می‌شود.

 نهضت سراسری جهش تولید در عرصه کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،عملیات اجرایی پروژه‌های زودبازده و  کوچک مقیاس  شامل احداث و بهسازی کانال‌ها، طرحهای‌ تامین آبهای در مقیاس کوچک، لایروبی قنوات و انتقال آب با لوله در قالب تفاهم‌نامه و براساس نقشه‌های تهیه شده با مشارکت بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری و جهادکشاورزی انجام می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به همکاری بسیج سازندگی و جهادکشاورزی، خاطر نشان کرد: برای آموزش، ترویج و انتقال دانش و یافته‌ها در بخش کشاورزی می‌توان از ظرفیت بزرگ بسیج استفاده کرد.

ذبیح‌الله غریب، با بیان اینکه بسیج سازندگی می‌تواند به خوبی پروژه‌های سال ۹۹ این سازمان در بخش کانال و قنات را پوشش دهد، ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه‌های زودبازده و کوچک شامل احداث و بهسازی کانال‌ها، تامین آبهای کوچک مقیاس، لایروبی قنوات و انتقال آب با لوله در قالب تفاهم‌نامه و براساس نقشه‌های تهیه شده با مشارکت بسیج سازندگی استان انجام می‌شود.

غریب با اشاره به اینکه برای پروژه‌های بزرگ، تخصصی و با مهندسی سنگین باید با قرارگاه خاتم‌الانبیا توافق کنیم، یادآور شد: توافق‌های اولیه برای سه تا چهار پروژه بزرگ استان از جمله سد بیدکان و تسریع در روند اجرای پروژه‌ها با قرارگاه انجام شده است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری گفت:بسیج سازندگی سه برنامه اصلی در رابطه با اشتغال، آبرسانی و آبیاری در بحث پروژه‌های جهش تولید، مناطق محروم روستایی و دامداری و کشاورزی و ساخت و ساز حاشیه شهرها را در دست اجرا دارد.

هوشنگ فولادی در خصوص مشارکت در پروژه‌های عمرانی، با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های مورد تفاهم با جهادکشاورزی به صورت ۷۰ درصد از اعتبارات جهادکشاورزی و ۳۰ درصد از اعتبارات بسیج سازندگی است، افزود: این قرارداد به صورت سه ساله است و هر قدر تعداد پروژه‌ها بیشتر باشد اعتبارات بیشتری را می‌توان برای استان جذب کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تخصصی بودن بحث کشاورزی، اجرای طرح‌های مورد تفاهم با نظارت جهادکشاورزی به مهندسان کشاورزی و گروه‌های جهادی متخصص واگذار می‌شود.

فولادی با بیان اینکه بسیج سازندگی سال گذشته لایروبی ۲۰ قنات را انجام داده است، تصریح کرد: بسیج ۲ هزار و ۶۷۶ پروژه که بیشتر آبرسانی در بخش شرب و کشاورزی هستند را از سال ۹۷ شروع و اجرا کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید