Iranian Agriculture News Agency

قدردانی از کشاورزان خیر دیری که به حل مشکل آب کمک کردند

فرماندار دیر از اقدام سخاوتمندانه و خیرخواهانه تعدادی از کشاورزان در اتصال آب چاه کشاورزی خود به شبکه آب شهرستان، قدردانی کرد.

قدردانی از کشاورزان خیر دیری که به حل مشکل آب کمک کردند

 کریم علی حسنی فرماندار دیر در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر  گفت: تعدادی از کشاورزان این شهرستان در کاری نوع دوستانه با امکاناتی که در اختیار داشتند به مدد همشهریان خود آمدند و بخشی از مشکلات اصلی فصل تابستان را که آب است حل کردند.

وی با قدردانی از این کشاورزان، افزود: هر چند حل مشکل آب وظیفه دولت است اما امیدواریم مانند سایر زمینه‌ها شاهد حضور خیران در این زمینه نیز باشیم ومجمع خیرین آبرسان در شهرستان تشکیل شود.

فرماندار دیر با بیان اینکه وضعیت آب دیر نسبت به پارسال بهتر بوده است، بیان کرد: مدیریت خوب اداره آب، افزایش اعتبارات، بهبود شبکه‌ها و توسعه آبرسانی واتصال چند چاه کشاورزی به شبکه آبرسانی باعث بهبود وضعیت آب شهرستان شده است.

علی‌حسنی با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین مصرف آب شهرستان در بخش کشاورزی است، نوع کشت، میزان کشت و نحوه کشت می‌تواند به مدیریت آب بسیار کمک کند.

وی با تاکید بر پایدار کردن وضعیت آب در شهرستان دیر گفت: برای داشتن منابع آب پایدار، راهی جز استفاده از آب شیرین کن نداریم که این موضوع در برنامه شهرستان است و باید به جد دنبال شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید