Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس سازمان جهادکشاورزی:

مدیریت منابع آب از نخستین ترین اولویت های کمیسیون کشاورزی است

نماینده مردم شرق هرمزگان و عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به اینکه مدیریت منابع آب، کیفیت بخشی به محصولات کشاورزی، تامین نهاده ها و بازاریابی محصولات کشاورزی از اولویتهای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی می باشد، گفت: یکی از ضعف‌های مهم بخش کشاورزی بازاریابی محصولات است که باید به منظور رصد بازارهای خارجی در سفارتخانه‌ها میز اقتصادی تشکیل و از ظرفیت کشورهای منطقه که به محصولات تولیدی ما نیاز دارند آگاه شویم.

مدیریت منابع آب از نخستین ترین اولویت های کمیسیون کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا از استان هرمزگان، حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان و عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی در دیدار با علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی و مدیران و روسای تشکلهای بخش کشاورزی هرمزگان با اشاره به اولویت های کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران کشوری با اقلیم کم آبی است، موضوع آب، مدیریت منابع آب و استفاده بهینه از آن اولویت این کمیسیون می باشد.

وی همچنین افزود: کیفیت بخشی به محصولات کشاورزی با توسعه کشت های گلخانه ای که هم در کاهش مصرف آب، بالاماندن راندمان و کیفیت محصول تاثیر دارد نیز از اهمیتی ویژه ای برخوردار بوده که مدنظر این کمیسیون می باشد.

نماینده مردم شرق هرمزگان نیز تامین نهاده ها در بخش کشاورزی و دام وطیور، بازاریابی محصولات کشاورزی در بازار داخلی و منطقه ای را از دیگر اولویتهای کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی دانست و ابراز کرد: افزایش سطح زیر کشت و جهش تولید در سطح که از منویات مقام معظم رهبری بوده نیزمدنظر کمیسیون کشاورزی بوده و معتقدیم بهترین میدان برای رعایت مفاد اقتصاد مقاومتی، بخش کشاورزی می باشد.

رئیسی در ادامه تصریح کرد: بخش کشاورزی می تواند به عنوان یک الگو برای سایر بخش های اقتصادی در کشور باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به خسارت بخش کشاورزی اشاره داشت و افزود: ما در کمیسیون کشاورزی به عنوان نمایندگان مردم تلاش خواهیم کرد تا حد مقدورات خسارتها به کشاورزان جبران شود و تدابیری  اندیشیده شود تا در آینده شاهد این خسارتها نباشیم.

این مسوول خاطرنشان ساخت: با توجه به شرایط اقلیمی و محدودیت منابع آبی استفاده از شیوه‌های آبیاری نوین باید از اولویت‌های این بخش باشد زیرا عملیاتی شدن آن سطح زیر کشت و میزان بازدهی مزارع را افزایش می‌دهد.

رئیسی با اشاره به اینکه یکی از ضعف‌های مهم بخش کشاورزی بازاریابی محصولات است، افزود: باید به منظور رصد بازارهای خارجی در سفارتخانه‌ها میز اقتصادی تشکیل و از ظرفیت کشورهای منطقه که به محصولات تولیدی ما نیاز دارند آگاه شویم.

عضو کمیسیون کشاوزری مجلس شورای اسلامی ، بخش کشاورزی را از پربازده ترین بخش های در کشور دانست و افزود: در استان هرمزگان بیشترین ظرفیت ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی می باشد.

رئیسی به محصولات ترا ریخته دربازار محصولات کشاورزی اشاره و آن را یک تهدید معرفی داشت و گفت:نیازهای غذایی کشور را بایستی در داخل کشور دنبال شود.

به گفته وی، صنایع تبدیلی و صنایع جنبی بخش کشاورزی نیز اهمیت ویژه ای در تامین سبد غذایی کشور داشته که از اولویتهای این کمیسیون در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید