Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با سن غلات در مزارع اصفهان به پایان رسید

مبارزه با آفات سن مادر و پوره غلات در ۷۴ هزار و ۳۳۱ هکتار از مزارع گندم و جو انجام شد.

مبارزه با سن غلات در مزارع اصفهان به پایان رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، سید کسری بابایی با اشاره به پایان مبارزه با آفت سن غلات در مزارع گندم و جو استان اصفهان اظهار کرد: با رصد به موقع شبکه‌های مراقبت عملیات کنترل این آفت در سطح مزارع استان اصفهان انجام شد.

وی اعلام کرد: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی، اولین ریزش سن مادر غلات در مناطق گرمسیری در تاریخ یازدهم اسفندماه سال گذشته و در شهرستان نطنز به وقوع پیوست؛ عملیات مبارزه با این آفت از تاریخ ۲۸ اسفندماه سال ۹۸ در این شهرستان آغاز شد.

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به گزارش آفت سن غلات مادر، در مناطق معتدل استان اصفهان و از ششم فروردین ماه در شهرستان لنجان، تصریح کرد: عملیات مبارزه با آفت سن غلات هم در مزارع لنجان از ۲۵ فروردین آغاز شد.

وی افزود: ریزش سن مادر غلات در مزارع سردسیر استان اصفهان در تاریخ ۳۰ فروردین ماه و از شهرستان فریدن گزارش شد که عملیات مبارزه با آن از پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد.

چهارم تیرماه؛ پایان مبارزه با سن غلات در مزارع اصفهان

بابایی ظهور پوره سن گندم را در مزارع گرمسیری، در تاریخ ۲۶ فروردین ماه اعلام کرد و گفت: شروع مبارزه با پوره سن گندم از شهرستان نطنز و از هفدهم اردیبهشت ماه آغاز شد و به دنبال آن، ظهور پوره سن گندم در شهرستان‌های لنجان و سمیرم هم گزارش شد که برای عملیات مبارزه با آن اقداماتی انجام شد.

وی چهارم تیرماه را موعد اتمام مبارزه با سن غلات در مزارع استان اصفهان اعلام کرد و افزود: مبارزه با آفات سن مادر و پوره غلات در ۷۴ هزار و ۳۳۱ هکتار از مزارع گندم و جو انجام شد؛ با توجه به رصد به موقع شبکه‌های پیش آگاهی و مراقبت در سطح استان و مبارزه به موقع با این آفت خسارت قابل توجهی به مزارع وارد نشده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید