Iranian Agriculture News Agency

رسیدگی دامپزشکی خراسان شمالی به ۲۷۲ تخلف بهداشتی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: انجام بازرسی ها در سه ماهه امسال، منجر به کشف ۲۷۲ تخلف بهداشتی در استان شد که در این مدت متخلفان به مراجع ذیصلاح ارجاع شدند.

رسیدگی دامپزشکی خراسان شمالی به ۲۷۲ تخلف بهداشتی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، حمید رمضانی گفت: در بهار امسال، ۵۶ فقره پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع داده شده که یک واحد پلمب و متخلفان ۷۷ میلیون و ۴۴۰ هزار ریال جریمه شدند.

وی افزود: با نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، بیش از ۵۶ تن فرآورده غیربهداشتی در مراکز تحت نظارت و کشتارگاه های دام و طیور ضبط شده است که حدود ۳۴ تن معدوم شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت، ۱۲ هزار و ۸۲۲ نوبت از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی بازدید شده است افزود: ۲۸ هزار و ۸۴ کیلوگرم فرآورده، کشف و ضبط و ۶ هزار و ۹۴۲ کیلوگرم فرآورده معدوم شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: وزن فرآورده های غیربهداشتی ضبطی در کشتارگاه های دام هفت هزار و ۴۲ کیلوگرم و طیور ۲۰ هزار و ۴۹۷ کیلوگرم بوده است. 

رمضانی در باره اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با بیماری های اختصاصی دامی و بیماری های مشترک بین حیوان و انسان گفت: در سه ماهه سال جاری در این استان ۲ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۷۵۶ راس دام، تحت پوشش بوده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: بهار امسال حدود ۶۲۰ هزار راس دام علیه بیماری های مشترک واکسیناسیون شده که این رقم، معاد ۳۳ رصد پیش بینی سالانه است.

وی گفت: در این مدت چهار هزار و ۳۷۶ قلاده سگ علیه هاری مایه کوبی و هزار و ۱۰۰ نوبت سر، تست سل گاوی و ۵۸ تست مشمشه تک سمیان انجام شده است. 

وی در باره مبارزه و پیشگیری از بیماری های اختصاصی دام گفت: در این مدت ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار راس دام، علیه بیماری هایی چون آبله، تب برفکی، انتروتوکسمی، آگالاکسی، قانقاریا، تیلریوز، لمپی اسکین، طاعون نشخوارکنندگان کوچک  مایه کوبی شدند که این رقم معادل ۴۰ درصد پیش بینی سالانه است. 

رمضانی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: در سه ماهه امسال بیش از چهار هزار و ۴۷۱ تن شیر خام با مجوز حمل بهداشتی از استان خارج شده است.

وی اظهار کرد: در بهار امسال، ۱۵ هزار و ۲۷۰ کیلوگرم گوشت گوسفند و بز تازه و منجمد، ۴۱ هزار و ۵۴۰ کیلوگرم گوشت گوساله تازه و منجمد و بیش از ۲ هزار و ۱۷۵ تن گوشت مرغ تازه و منجمد با مجوزهای بهداشتی به سایر نقاط حمل شده است. 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: در این مدت گواهی بهداشتی حمل برای ۹۱۰ کندوی زنبور عسل و ۱۶ هزار جلد پوست انواع دام کشتاری در استان صادر شده است. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید