Iranian Agriculture News Agency

استاندار ایلام

اختصاص ۱۵ میلیارد برای احیا پمپاژهای کشاورزی در مناطق محروم ایلام

استاندار ایلام گفت: در طول دو سال و نیم اخیر بیش از ۴۹ هزارمیلیارد تومان اعتبار از طریق بنیاد ها، بخش خصوصی، و وزارت نفت در ایلام هزینه و سرمایه گذاری شده است.

اختصاص ۱۵ میلیارد برای احیا پمپاژهای کشاورزی در مناطق محروم ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام،  قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان که با حضور محمد امید معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد از جذب اعتبارات قابل توجه برای استان خبر داد و گفت: با پیگیری های  به عمل آمده اعتبارات قابل توجهی در بخش های مختلف به ویژه در حوزه روستایی و محرومیت زدایی برای استان جذب شده است.

وی با اشاره به نقش مهم و بی بدیل ایلامیان در دوران دفاع مقدس گفت: دیروز و در طول ۸ سال جنگ تحمیلی عملا فضایی برای کار عمرانی و توسعه ای در استان وجود نداشت چراکه در آن زمان مهمترین کار مردم دفاع از کشور بود و از این حیث ایلام  رتبه ی اول ایثارگری در تعداد جانبازان و شهدا دارد. 

استاندار ایلام درباره نقش تاثیرگذار امروز ایلام گفت: به واسطه اربعین حسینی، منابع سرشار خدادادی  و ظرفیت های کم نظیر ایلام مورد توجه و ملکه ی ذهن مسئولین ملی شده است.

وی ادامه داد: در سیل بیش از ۸۴۰ میلیارد تومان اعتبارجذب شد و اعتبارات استان ما در اربعین از ۲۰ میلیارد درسال ۹۸ به ۸۴ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسید.

وی در ادامه خواستار تلاش جهادی مسئولان استان در سال جهش تولید شد و گفت: در بودجه بندی که از اردیبهشت ما شروع می شود، دستگاهها پروژه ها را به وزارت خانه اعلام می کنند و تا شهریور ماه وزارت خانه ها پروژه ها را می بندند و در این راستا از مدیران خواسته ایم که در وزارتخانه ی متبوع خود رایزنی و چانه زنی کنند تا با جذب اعتبار بیشتر برای پروژه ها اثرگذار باشند.

سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: بعد از شهریور تا آبان ماه بودجه به کمیسیون ها می رود و درکمیسیون تلفیق حضور یافته ام و از اعتبارات استان دفاع کرده ام تا اعتبارات ملی، ملی استانی، استانی، سایر ، نهادها، ارگانها، سرمایه گذاران، اربعین و سیل و بحران محل های اعتباری استان افزایش یابد.

وی با اشاره به این مهم که در یکی دو سال اخیر در حوزه سرمایه گذاری خوب عمل کرده ایم، گفت: ظرف دو سال و نیم اخیر بیش از ۴۹ هزارمیلیارد تومان اعتبار از طریق بنیاد ها، بخش خصوصی، و وزارت نفت در ایلام هزینه و سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: امسال ما ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه ی شروع به کار شده در استان داریم ، که در حوزه های نفت و گاز و پتروشیمی و ... آماده افتتاح داریم.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به سفر معاون مناطق محروم ریاست جمهوری این سفر را امید بخش خواند و گفت: طی هفته گذشته در دیدار با دکتر امید درخواست سفر به استان داشتیم و خوشبختانه این اتفاق افتاد و طی بازدید های دیروز و جلسات امروز کمک های بسیار خوبی به استان در بخش های توسعه روستایی اختصاص یافت.

وی با اشاره به این مطلب که سه بحث عمده در این سفر در خصوص محرومیت زدایی به ویژه در شهرستان هلیلان مطرح شد، اظهار داشت:  ۳ میلیارد قبلا به هلیلان کمک شد و امروز نیز توافق شد ۱۲ میلیارد تومان دیگراز منابع مختلف معاونت توسعه روستایی به استان کمک شود و در این راستا پروژه ها را لیست کرده و با پیوست ها خدمت ایشان ابلاغ خواهیم کرد.

استاندار ایلام در ادامه گفت: با رایزنی های انجام شده و با توجه به عملکرد موفق در جذب تسهیلات اشتغالزایی مقرر شد تا ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر در این حوزه درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: برخی از پروژه ها باید کمک های اعتباری داشته باشند که از جمله آنها احیا و کشت در زمین های شیب دار است. 

سلیمانی دشتکی با عنوان این مطلب که در راستای جلوگیری از استفاده غلط ازدامنه کوهها و جنگل ها خواستار احیای اراضی شیبدار هستیم، تصریح نمود: ۱۰ هزار هکتار زمینهای شیب دار را در استان مشخص کرده ایم و هر سال ۲ هزار هکتار آبخیزداری در این اراضی انجام می دهیم و گیاهان مثمر و باغات مناسب را در این اراضی کشت می کنیم.

وی افزود: در نظر داریم با کمک معاونت توسعه روستایی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه این طرح را ساماندهی کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید