Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور عشایری ایران:

امسال به 63 درصد از عشایر به‌صورت شبکه‌ای آبرسانی می‌شود

رئیس سازمان امور عشایری ایران گفت: تا پایان امسال به 63 درصد از عشایر به‌صورت شبکه‌ای آبرسانی می‌شود.

امسال به 63 درصد از عشایر به‌صورت شبکه‌ای آبرسانی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، کرمعلی قندالی در جلسه شورای عشایری استان سمنان که در منطقه ییلاقی ویجارم از توابع شهرستان مهدیشهربرگزار شد با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای ساماندهی عشایر اظهار کرد: طرح ساماندهی عشایر ایران، مبتنی بر ساماندهی عشایر کوچنده با انجام اقدامات بسیار خوب زیرساختی در حوزه‌های راه، آب، تأمین جایگزین سوخت فسیلی، تأمین کالاهای اساسی و توزیع در بین عشایر کشور در حال انجام است.

قندالی گفت: سازمان امور عشایر ایران با انجام اقدامات مناسب در حوزه راه، بیش از 95 درصد از سامانه‌های این حوزه را ایمن‌سازی کرده و ضمن نقشه‌برداری از تمام این راه‌ها و مسیر کوچ، آنها را به‌منظور حفاظت و جلوگیری از تصرف غیرمجاز در سامانه‌های دستگاه‌های مختلف ثبت کرده است.

وی اضافه کرد: با اقدامات سازمان امور عشایر ایران تا پایان امسال به 63 درصد از عشایر به‌صورت شبکه‌ای آبرسانی خواهد شد که برای این منظور 450 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است که تاکنون 253 میلیارد تومان آن با انجام 413 پروژه و بهره‌مندی 17 هزار خانوار از آب سالم تخصیص‌یافته و مابقی این اعتبار نیز تا پایان سال 99 جذب خواهد شد.

قندالی همچنین گفت: با هدف تجهیز ناوگان آبرسانی به عشایر در سه سال اخیر بیش از 200 دستگاه تجهیزات آب‌رسان شامل تانکر آب‌رسان یا وسایل کمک دار مجهز به تانکر خریداری و در بین عشایر توزیع‌شده و در حال حاضر نیز روزانه بیش از 600 دستگاه تانکر عملیات آبرسانی به عشایر را به‌صورت منظم به انجام می‌رسانند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با تشریح طرح این سازمان مبنی بر کاهش استفاده از سوخت فسیلی و در اختیار نهادن پنل‌های خورشیدی در میان عشایر کشور گفت: تاکنون بیش از 28 هزار پنل خورشیدی در میان خانوارهای عشایری توزیع‌شده و 25 هزار پنل دیگر نیز امسال و سال آینده به عشایر واگذار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید