Iranian Agriculture News Agency

بازار مرغ در اصفهان جای نگرانی ندارد

استان اصفهان یکی از مهمترین تولید کننده های مرغ گوشتی در کشور است و با تناسب عرضه و تقاضا، قیمت مرغ را واقعی کردیم.

بازار مرغ در اصفهان جای نگرانی ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، حسین ایراندوست  با اشاره به تحویل ۴۲۰ تن مرغ گوشتی در روز گذشته اظهار داشت: اگرچه شیوع کرونا تنظیم بازار مرغ را بر هم زد و تناسب عرضه و تقاضا بر قیمت مرغ اثر گذاشت؛ اما با بازگشایی رستوران‌ها، هتل‌ها و مراسم‌ها تقاضای مرغ افزایش یافت و همین موضوع قیمت مرغ را واقعی کرد.

وی افزود: استان اصفهان جایگاه دوم را در تولید مرغ گوشتی دارد و با جوجه ریزیهای انجام شده، با کمبود مرغ در بازار مواجه نیستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه تولید مرغ گوشتی در دو ماه گذشته تغییر چندانی نداشته است، تصریح کرد: از سال گذشته در ستاد تنظیم بازار قیمت دوازده هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم در نظر گرفته شد که با تولید مازاد و تقاضای کم در بازار قیمت به هرکیلوگرم ۸ تا ده هزار تومان کاهش یافت.

مصوبه قیمت ده هزار تومان برای یک کیلوگرم مرغ زنده در ستاد تنظیم بازار

وی اعلام کرد: دو روز گذشته در ستاد تنظیم بازار استان اصفهان به طور موقت قیمت ده هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم مرغ زنده مصوب شد که در روز گذشته هم ستاد تنظیم بازار کشور قیمت ده هزار تومان برای مرغ زنده و قیمت ۱۵ هزار تومان برای مرغ آماده طبخ را در نظر گرفت که تا ۵ درصد افزایش قیمت به بازار عرضه خواهد شد.

ایراندوست با اطمینان خاطر دادن به شهروندان اصفهانی نسبت به فراوانی گوشت مرغ گفت: استان اصفهان با یک هزار و ۸۵۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۳۶.۵ میلیون قطعه در دوره با تولید سالانه ۲۰۵ هزار تن طیور، رتبه نخست در ظرفیت تولید و رتبه دوم تولید گوشت مرغ را به خود اختصاص داده است.

صادرات مرغ مازاد و محدودیت‌های تأمین نهاده‌های طیور

وی اشاره‌ای به صادرات گوشت مرغ مازاد از استان اصفهان هم داشت و گفت: محدودیت‌های تأمین نهاده‌های طیور بر شرایط تولید گوشت مرغ اثر گذاشته است که امیدواریم در ماه‌های آینده این مساله به طور کامل مرتفع می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ابراز داشت: از دو روز گذشته بخشی از مرغ‌های منجمد در کنار مرغ گرم برای تعادل بخشیدن به بازار، از سردخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به بازار عرضه شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید