Iranian Agriculture News Agency

چهار میلیارد ریال برای تکمیل استخرهای پرورش ماهی بافق نیاز است

رییس جهادکشاورزی بافق گفت: در چارچوب افزایش ظرفیت سه برابری تولید و پرورش انواع ماهیان اقدام به ساخت ۱۱ باب استخر با سرمایه گذاری سه میلیارد ریال در شهرستان شد که برای تکمیل و بهره برداری از آن چهار میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

چهار میلیارد ریال برای تکمیل استخرهای پرورش ماهی بافق نیاز است

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، علی اکبر رحمتیان افزود: در استخرهای موجود، ماهیان خاویاری، قزل‌آلا ، کپور و تیلاپیا در فصول مختلف سال پرورش داده می‌شود که پس از برداشت به بازار مصرف عرضه می شود.

وی اظهار کرد:با حمایت از مشارکت بخش خصوصی و رفع مشکلات آنها از جمله سهمیه خوراک ماهی می‌توان زمینه اشتغال،رونق و جهش تولید را در صنعت پرورش آبزیان منطقه فراهم کرد .

این مسئول با اشاره به ظرفیت بالای تولید و پرورش انواع ماهیان سرد آبی و گرم آبی بافق که دارای آب و هوای گرم و خشک است، بر لزوم حمایت از فعالان این صنعت تاکید کرد .

 رییس جهاد کشاورزی بافق پیش بینی کرد که در سال ۹۹ بیش از ۲۵۰ کیلوگرم خاویار و افزون بر ۳۰ تن گوشت ماهیان خاویاری از مزارع پرورش ماهی شهرستان برداشت شود .

به گفته وی سال گذشته  ۱۱۰ کیلوگرم خاویار و بیش از ۲۲ تن گوشت ماهیان خاویاری از مزارع پرورش ماهی برداشت و به بازار عرضه شد.

رحمتیان ادامه داد: در حال حاضر بیش از سه هزار قطعه ماهی خاویاری از نوع فیل ماهی و اوزون برون از سوی سه بهره بردار بخش خصوصی در استخرهای شهرستان پرورش داده می شود .

 رهاسازی ماهی در فصل بهار و صید آن در فصل پاییز با وزن ۸۰۰ گرم  در بافق انجام می‌شود و حدود ۴۰ نفر در ۱۱ مزرعه پرورش ماهی بافق اشتغال دارند.

موسسه تحقیقاتی شیلات بافق تنها ایستگاه ملی تحقیقات ماهیان آب‌های شور غیرساحلی در ایران  است که از سال ۱۳۸۰ در راستای بررسی گونه‌های جدید وارداتی، مطالعه پرورش ماهیان در آب های شور کشور و پاسخگوئی به نیازهای شیلاتی استان یزد تاسیس شده و تاکنون ۱۴ طرح ملی در زمینه پرورش آبزیان در این مرکز انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید