Iranian Agriculture News Agency

32 درصد سهم اشتغال زنجان به بخش کشاورزی اختصاص دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: کشاورزی در زنجان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بیش از ۳۲ درصد سهم اشتغال را در این استان به خود اختصاص داده در حالی که میانگین سهم اشتغال کشوری در این بخش ۱۸ درصد است.

32 درصد سهم اشتغال زنجان به بخش کشاورزی اختصاص دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، جواد تاراسی افزود: این استان با داشتتن ۸۴۵ هزار هکتار عرصه های مناسب کشاورزی، پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را  دارد. بخش کشاورزی در استان زنجان بیش از ۹۰ هزار بهره بردار دارد که به تولید انواع محصولات زارعی و باغی ،دامی ، آبزیان و صنایع عمل آوری اشتغال دارند. 

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی در این استان بیشترین حجم عملیات، انجام اقدامات در جهت ارتقای بهره وری است، گفت: از چند سال گذشته هیچ آب جدیدی برای زارعت و باغبانی از منابع آبی زیر زمینی دراستان برداشت نشده و درباره محدوده های کشت نیز به همین منوال است به این معنی که سطح اراضی زراعی را گسترش ندادیم و فقط به سمت عملیات بهره ورانه رفته‌ایم.                                                                                                            

تاراسی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ نفراز کشاورزان استان زنجان در سطح ملی، عنوان نمونه را کسب کردند، اظهار می کند: این آمار در تاریخ کشاورزی استان بی نظیر است و ما اگر بتوانیم حدود ۴۰ درصد از کشاورزان عادی را به مسیر کشاورزان پیشرو هدایت کنیم، ۲ برابر شدن میزان تولید محصول کشاورزی با همین میزان آب و سطح کشت، در استان دست یافتنی است.

وی با بیان اینکه اکنون نزدیک سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی دراستان تولید می شود،می افزاید: پیش بینی ما این است که با اجرای طرحهای بهره ورانه این میزان تولید می تواند به۲ برابر افزایش پیدا کندبدیهی است با این روند پیش بینی میگردد سهم اشتغال بخش کشاورزی استان نیزنسبت به وضع موجود افزایش چشمگیری داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید