Iranian Agriculture News Agency

عملیات مبارزه با آفات در ۶۱۹ هزار هکتار از اراضی کردستان انجام شد

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه همه ساله کشاورزان کردستانی با ۱۳۰ نوع افت مبارزه می‌کنند اظهار داشت: در سال جاری نیز این اقدام در ۶۱۹ هزار و ۸۲۳ هکتار از اراضی استان انجام ‌شد.

عملیات مبارزه با آفات در ۶۱۹ هزار هکتار از اراضی کردستان انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، فریدون حامدی اظهار کرد: این میزان مبارزه شامل ۱۷۲ هزار و ۶۱۶ هکتار علیه علف‌های هرز، ۲۴۱ هزار و ۱۱۳ هزار هکتار سن مادر، ۱۹۳ هزار و ۵۴۴ هکتار پوره سن و ۱۲ هزار و ۵۵۰ هکتار مبارزه شیمیایی با سر خرطومی یونجه است.

وی با بیان اینکه به صورت میانگین آفات و بیماری‌های قادر به آسیب رساندن به حداقل ۳۰ درصدمحصول مزارع است افزود: این میزان آسیب در آفات‌هایی مثل سن گندم و علف های هرز تا ۹۰ درصد نیز وجود دارد بنابر این مبارزه با آفات و بیماری‌های یکی از برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی در سطح باغات و مزارع است.

حامدی گفت: در سال جاری با وجود بیماری کرونا برای مبارزه با آفات و پیش اگاهی های کشاورزان مراکز جهادکشاورزی با رعایت مسائل فاصله گذاری کماکان فعال بوده و در دوره های مختلف با صدور اطلاعیه لازم با توجه به زمان، مکان و مراحل هر محصول پیام های لازم به منظور پیشگیری از آفات به موقع به کشاورزان اعلام شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید