Iranian Agriculture News Agency

جلب مشارکت مردم اولویتی مهم در راستای صیانت از عرصه‌های ملی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران در حاشیه اجرای طرح ارتقاء آگاهی عمومی در پیشگیری و اطفاء حریق در عرصه‌های منابع طبیعی گفت: جلب مشارکت مردم در راستای صیانت از عرصه‌های ملی از اولویت‌های مهم سازمانی و مجموعه منابع طبیعی است.

جلب مشارکت مردم اولویتی مهم در راستای صیانت از عرصه‌های ملی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، رضا آقایی با اعلام این مطلب افزود: فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی راهکاری مؤثر در جلب مشارکت مردم در حفاظت از عرصه‌های ملی در مقابله با تصرف، تخریب و آتش‌سوزی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: برای تحقق بخشیدن به امر حفاظت از منابع طبیعی، مشارکت، همکاری و همراهی مستمر مردم با مجموعه منابع طبیعی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که در این خصوص مقوله آموزش و اطلاع‌رسانی می‌تواند مشارکت‌پذیری مردم را افزایش دهد. 

آقایی بیان کرد: در این مسیر رسانه‌های جمعی بویژه رسانه ملی می‌توانند با نقش آفرینی خود افکار عمومی را به لزوم حفظ منابع طبیعی هدایت کنند و همچنین فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی نیز نقش بسزایی در این خصوص خواهند داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بوستان‌های جنگلی تهران به عنوان ریه‌های تنفسی پایتخت عمل می‌کنند تأکید کرد: این بوستان‌ها که با تلاش و هزینه‌های بسیاری توسط منابع طبیعی استان تهران و طی سال‌های گذشته احداث شده است علاوه بر نقش بسیار مهمی که در پالایش و کاهش آلودگی هوای کلانشهر تهران ایفاء می‌کنند، مکان‌هایی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت شهروندان به شمار می‌آیند که لازم است در خصوص حفظ و نگهداری از این سرمایه‌های ارزشمند عموم مردم و شهروندان همکاری و مشارکت داشته باشند.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان تهران از عموم مردم و گردشگران درخواست کرد: هنگام مراجعه به طبیعت و بوستان‌های جنگلی حتماً نکات ایمنی را مدنظر قرار داده و از روشن کردن آتش، رها کردن ته سیگار و اجسام شیشه‌ای به جِد خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی مراتب را فوراً از طریق سامانه 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

گفتنی است به منظور آگاهی بخشی و افزایش مشارکت‌پذیری مردم در پیشگیری و اطفاء حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی طرح ارتقاء آگاهی عمومی از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و کارشناسان این شهرستان در شمال غرب تهران به مرحله اجرا در آمد و علاوه بر توزیع بروشورهای آموزشی و اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی به اماکن گردشگری و طبیعی این منطقه، کارشناسان و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی توصیه‌ها و نکات ایمنی را به شهروندان، گردشگران و مسافران ارائه کردند.

بر اساس این گزارش در این اقدام آموزشی و اطلاع‌رسانی علاوه بر مسئولان منابع طبیعی تهران، بخشدار، دهیار و مسئولان محلی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید