Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی آذر ماه سال جاری به جنوب کرمان سفر می کند

وزیر جهاد کشاورزی آذر ماه سال جاری به جنوب کرمان سفر می کند

وزیر جهاد کشاورزی آذر ماه سال جاری به جنوب کرمان سفر می کند

به گزارش خبرنگار ایانا در جنوب کرمان، پیرنیا رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در پی انتقاد پایگاه خبری سبزواران مبنی بر عدم حضور وزیر جهاد کشاورزی  منطقه جنوب کرمان ضمن تشکر از این مطالبه گری دلسوزانه اظهار کرد .

منطقه جنوب کرمان  با ۶۴ درصد از تولیدات استان کرمان به نوعی یک استان در حوزه کشاورزی محسوب می شود و یک سازمان مستقل دارد لذا اگر سفری صورت بگیرد باید ویژه منطقه و حداقل ۲ روزه باشد. 

وی افزود: خاوازی چندی قبل از اینکه به عنوان وزیر جهاد کشاورزی معرفی شود سفری دو روزه به این منطقه داشت و علاوه بر شرکت در جشنواره مرکبات ،از مزارع و باغات جنوب کرمان بازدید کرد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط ریاست سازمان و معاونین، با توجه به اینکه در حال حاضر با توجه به فصل تابستان که محصول شاخصی نداریم این سفر موکول شده است به فصل زراعی خصوصا اذر ماه که اکثر محصولات کشاورزی از جمله سبزی و صیفی محصولات گلخانه‌ای و همچنین مرکبات در اوج  تولید و برداشت هستند.

پیرنیا خاطر نشان کرد: وزیر جهاد کشاورزی علاوه بر شناختی که از منطقه دارد با مشکلات و پتانسیلهای کشاورزی جنوب کرمان بخوبی اَشناست و در همین راستا  در زمان افت قیمت محصولات کشاورزی جنوب کرمان چندین بار با دستور وی معاونین ایشان در منطقه حضور پیدا کردند و در حذف تعرفه پیاز ، ورود تعاون روستایی های کشور جهت خرید محصولات منطقه و همچنین راه اندازی خط ویژه تره بار در  مرزهای شرقی  کشور همکاری زیادی داشت.

وی خاطر نشان کرد: باوجود اینکه سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان کرمان بوده است ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ،نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد و نماینده مردم ۵ شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز در سفر وزیر جهاد کشاورزی حضور دارند تا برای ارائه یک سری از مشکلات بخش کشاورزی و راهکارهای برون رفت از ان را ارائه دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید