Iranian Agriculture News Agency

امتیازدهی وزیر جهاد کشاورزی برای یکپارچه سازی اراضی

با یکپارچه سازی اراضی خرد، خرده مالکان می‌توانند با یکپارچه‌سازی اراضی از امتیاز 100 درصدی هزینه آبیاری نوین بهره مند شوند.

امتیازدهی وزیر جهاد کشاورزی برای یکپارچه سازی اراضی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، وزیر جهاد کشاورزی و همراهان در پایان سفر به استان کرمان وارد شهرستان ارزوئیه شد و مورد استقبال مسئولین قرار گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان گفت: شهرستان ارزوئیه از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است و این منطقه می‌تواند در زمینه آبزی‌پروری توسعه یابد و در این راستا دولت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه‌گذاری را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

خاوازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به رعایت الگوی کشت اشاره کرد و گفت: با پیروی از الگوی کشت و برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان در فروش محصولات خود به مشکل برنمی‌خورند.

در ادامه وزیر جهاد کشاورزی از قنات قادرآباد بازدید کرد. خاوازی پس از شنیدن تقاضاهای مالکان، یکپارچه‌سازی اراضی و انجام آبیاری تحت فشار در آنها را  پیشنهاد داد و اعلام کرد: در صورت اجرای آبیاری تحت فشار و یکپارچه‌سازی اراضی امکان پرداخت هزینه اجرای آبیاری‌های نوین تا ۱۰۰ درصد وجود دارد.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، با یکپارچه‌سازی اراضی و انجام آبیاری تحت فشار، مدیریت منابع آب بهینه می‌شود.

همچنین مالکان قنات قادر آباد تقاضای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در بالادست قنات‌های خود را داشتند تا با احداث انواع گوراب‌ها، بندهای انحرافی زمینه تغذیه قنات‌ها را فراهم و از سیلاب‌ها و خرابی‌هایی که برای قناتها به وجود می‌آید جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید