Iranian Agriculture News Agency

کاشت آزمایشی سیب‌زمینی در منطقه سرکویر دامغان اجرا شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: کاشت سیب‌زمینی در مناطق نیمه گرمسیری سرکویر دامغان اجرا شد.

کاشت آزمایشی سیب‌زمینی در منطقه سرکویر دامغان اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محسن طباطبائیان اظهار کرد: در راستای سیاستهای ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تولید محصولات اساسی و توسعه ترویج محصول سالم این مدیریت با هماهنگی مرکز تحقیقات کشاورزی استان مدیریت زراعت و کارشناسان ترویج، کاشت سیب‌زمینی در مناطق نیمه گرمسیری سر کویر دامغان «موسوم به معلمان و سینگ» را در دستور کار قرار داد.

وی گفت: پیش از این در این منطقه کشت سیب‌زمینی مرسوم نبوده و برای نخستین بار به‌صورت آزمایشی 2 قطعه زمین به مساحت 3000 مترمربع شناسایی و کاشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان به ارقام کشت‌شده سیب‌زمینی در منطقه سر کویر دامغان اشاره کرد و گفت: آریندا، جلی، چلنجر و مارفونا از ارقام سیب‌زمینی هستند که در سر کویر دامغان کشت شدند.

طباطبائیان با بیان اینکه ارقام سیب‌زمینی کاشته شده در منطقه نیمه گرمسیری سرکویر دامغان از ارقام زودرس است گفت: این محصول در اواسط اسفندماه سال گذشته کشت‌شده و برداشت آن در اواخر خردادماه امسال آغاز شد.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط سبز در رشد بوته‌ها وضعیت تولید در مزارع زیر کشت محصول سیب‌زمینی سرکویر دامغان مطلوب باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: با توجه به فصل برداشت این مهم می‌تواند سبب برخورداری از بازار مناسب و درآمد کافی باشد که علاوه بر درآمدزایی سبب رونق و ترویج کشت این محصول اساسی برای سال‌های آینده می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید