Iranian Agriculture News Agency

جایزه پاکی در انتظار کشاورزانی که گندم‌های عاری از آفات تحویل دهند

تحویل گندم‌های عاری از آفات نباتی ، آلودگی و ناخالصی، به مراکز خرید مجاز تحت نظر دولت، مشمول جایزه پاکی خواهد بود.

جایزه پاکی در انتظار کشاورزانی که گندم‌های عاری از آفات تحویل دهند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، کشاورزان عزیز قبل از فروش گندم تولیدی خود به مراکز خرید از مجاز بودن مرکز و داشتن مجوز از اداره کل غله اطمینان حاصل و سپس نسبت به واگذاری گندم خود اقدام نمایند . مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ضمن بیان این مطلب افزود: کشاورزانی که نسبت به تحویل گندم تولیدی خود به مراکز خرید تحت نظر دولت اقدام نموده اند در تامین و تحویل نهادهای تولیدی ، کود ، سم و بذر و ... در اولویت خواهند بود.

عبداله جعفری گفت: خرید گندم داخلی در سالجاری صرفا توسط مراکز خرید تحت نظر دولت دارای مجوز رسمی و معتبر از غله صورت خواهد گرفت و فعالیت سایر افراد و اماکن فاقد مجوز ممنوع بوده و با متخلفین مطابق قانون برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: خروج هر حجم گندم در سال جاری از استان علاوه بر بارنامه و اسناد لازم مطابق مقررات ، نیازمند ارائه مجوز خروج رسمی اداره کل غله استان است و محموله های فاقد مجوز، توقیف و با متخلفین برابر مقررات برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: مراکز تولید گندم بذری و بوجاری صرفا با مجوز سازمان جهاد کشاورزی امکان فعالیت خواهند داشت  و مراکز بوجاری مجاز ، صرفاً در قبال حق العمل می توانند نسبت بوجاری اقدام و هرگونه خرید و فروش و دپوی گندم در این مراکز مجاز نبوده و با متخلفین مطابق مقررات برخورد خواهد شد                            

وی عنوان کرد: گندمهای عاری از آفات نباتی و آلودگی و ناخالصی (کاه ، خاک و سنگ و ... ) مشمول جایزه پاکی خواهد بود  و  با عنایت به تغییر چشمه الک به 1.7 در 20 میلی متر،  مبارزه مناسب با آفات و مدیریت مناسب برداشت و استفاده از کمباینهای مناسب در افزایش منافع کشاورزان تاثیر گذار خواهد بود     

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید