Iranian Agriculture News Agency

بهره‌مندی ۶۰ هزار کشاورز آذربایجان شرقی از آموزش‌های فضای مجازی

رئیس اداره آموزش سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از بهره مندی ۶۰ هزار کشاورز استان از آموزش‌های فضای مجازی خبر داد.

بهره‌مندی ۶۰ هزار کشاورز آذربایجان شرقی از آموزش‌های فضای مجازی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، پرویز گل پرور در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از اعلام وضعیت بحرانی شیوع کرونا در کشور از اسفندماه، اداره آموزش سازمان جهاد کشاورزی استان در اولین اقدام هرگونه تجمع و برگزاری کلاس‌های آموزشی و مهارتی کشاورزان را کنسل کرد.

وی افزود: همزمان با لغو کلاس‌های حضوری شهرستان‌ها، کارگروهی برای بحث کارشناسی ارائه آموزش‌های مهارتی به کشاورزان در استان تشکیل و نتایج آن به صورت شیوه نامه‌ ابلاغ شد.

وی با اشاره به ظرفیت فضای مجازی در ارائه آموزش‌ها گفت: برای بهره مندی کشاورزان هر شهرستان و دهستان که دارای گوشی هوشمند بودند، در اپلیکیشن‌های پرکاربرد آن منطقه توسط مروجین پهنه، گروه و کانال مجازی راه اندازی شد.

 گل پرور از راه اندازی ۱۵۵ کانال و گروه آموزش مهارت به کشاورزی در استان خبر داد و افزود: همچنین در سه گروه‌ مجازی آموزش تخصصی و موضوعی مخصوص مروجین پهنه نیز تمامی اطلاعات فنی لازم در قالب کلیپ، بروشور نشریه و ... بارگذاری شد تا اطلاعات مورد نیاز هر منطقه از طریق مروجین عضو این گروه‌ها به کشاورزان انتقال یابد.

وی متذکر شد: در کنار بهره مندی از بستر فضای مجازی، کارشناسان پهنه از طریق پیامک و برقراری تماس‌های تلفنی نیز پاسخگوی نیازهای آموزشی کشاورزان بودند.

وی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه "بازگشایی هوشمند کلاس‌های آموزشی و مهارتی" از ۱۵ خرداد، تشریح کرد: از این تاریخ، کلاس‌های آموزشی و مهارتی کشاورزان استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با تعداد حداکثر ۱۲ کشاورز در فضای باز از جمله در مزارع و باغات برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش سازمان جهاد کشاورزی استان  از تداوم آموزش مجازی خبرداد و افزود: این بستر آموزش، فرصت خوبی را برای کشاورزان جوان و شهرنشین فراهم می‌کند تا نهایت بهره را از آموزش‌های مجازی ببرند زیرا کشاورزان ساکن شهر، از شرکت در کلاس‌های حضوری که در روستاها برگزار می‌شود، محروم هستند.

وی در خصوص نحوه آموزش به کشاورزان بیسواد، گفت: این کشاورزان به صورت انفرادی و حضوری آموزش دیدند.

وی در خصوص اهمیت ارائه آموزش‌ به کشاورزان، گفت: اکنون دنیا به سمت کشاورزی دانش بنیان حرکت می‌کند و بحث دانش بنیان از اساسی ترین عوامل تولید کشاورزی محسوب می‌شود؛ اگر بخواهیم کشاورزی پایدار، پیشرفته و اقتصادی را بدست آوریم نیز باید محصولات را از طریق علم، تولید کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید