Iranian Agriculture News Agency

همتی:

5 درصد آتش‌سوزی‌های اراضی ملی عمدی است

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور گفت: پنج درصد از آتش‌سوزی‌های اراضی ملی بر اساس تحقیقات انجام‌شده به‌صورت عمدی رخ‌داده است.

5 درصد آتش‌سوزی‌های اراضی ملی عمدی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدرضا همتی در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه آیین معرفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، اظهار کرد: بر اساس تحقیقات 85 تا 90 درصد علت آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی به دلیل سهل‌انگاری عوامل انسانی رخ می‌دهد و علت تنها چهار تا پنج‌در صد آتش‌سوزی‌ها عمدی است.

وی بیان کرد: شهروندان برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی از انداختن ته سیگار روشن و بطری‌های شفاف یا شیشه‌ای در طبیعت پرهیز کنند و همچنین پیش از ترک طبیعت از خاموش بودن آتش مطمئن شوند.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: با توجه به بارندگی خوب امسال تراکم گیاهان علفی، یک‌ساله و چندساله به‌صورت چشمگیری افزایش‌یافته و به همین میزان خطر آتش‌سوزی نیز دوچندان شده و آموزش همگانی و مشارکت جوامع محلی در جلوگیری و مهار آتش‌سوزی مؤثر است.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی نقش مهم و غیرقابل‌انکاری در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی دارد و سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور این رویکرد مهم را برای حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی دنبال می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید