Iranian Agriculture News Agency

برآورد تولید بیش از 84 هزار تن انگور از تاکستان‌های کرمانشاه

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد؛ امسال بیش از 84 هزار تن انگور از تاکستانهای استان تولید شود.

برآورد تولید بیش از 84 هزار تن انگور از تاکستان‌های کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، یحیی اسفندیاری سطح تاکستان‌های استان را 9625 هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان 8010 هکتار آن به باغات انگور دیم و مابقی به باغات انگور آبی اختصاص دارد.

اسفندیاری با بیان اینکه شهرستان صحنه با 2174 هکتار بیشترین سطح تاکستانهای استان کرمانشاه را دارد، گفت: تاکستا های کندوله در این شهرستان با برخورداری از تنوع ارقام انگور جزو باغات ممتاز انگور در کشور هستند.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: دومین و سومین شهرستان های استان از حیث فراوانی باغات انگور، شهرستانهای قصرشیرین و کرمانشاه هستند، هرچند در تمامی شهرستان های استان کم و بیش تاکستان داریم.

اسفندیاری پیش‌بینی کرد: امسال 84 هزار و 480 تن انگور در تاکستانهای استان کرمانشاه برداشت شود.

وی ارقام انگور تاکستانهای استان کرمانشاه را شامل یاقوتی، کاشمر، عسکری، بی دانه و دانه دار، فخری، شاهانی، ریش بابا، کشمشی و... عنوان کرد.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ه در ادامه با بیان اینکه برداشت انگور در استان کرمانشاه از باغات انگور یاقوتی منطقه سومار از اردیبهشت ماه آغاز می شود، گفت: انگور یاقوتی برداشت شده در باغات این منطقه جزو نوبرانه های انگور یاقوتی در کشور است که اغلب در بازار تهران عرضه می شود.

 وی ادامه داد: برداشت انگور در استان کرمانشاه تا اواخر شهریور ماه ادامه پیدا می‌کند

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید