Iranian Agriculture News Agency

والی‌زاده اعلام کرد:

طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق توسعه روستایی

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با هدف توسعه روستایی، وزارت جهاد کشاورزی الگوی کشت، آموزش‌ به کشاورزان در قالب طرح یاوران تولید با همراهی و نظارت اعضای هیات علمی و کشت قراردادی را برنامه ریزی کرده است.

طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق توسعه روستایی

ساسان والی زاده سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با « رادیو گفتگو» با اشاره به مرگ جوان پاک باخته (البرز زارعی) برای اطفاء حریق جنگل‌های گچساران، گفت: وزیر جهاد کشاورزی نیز در پیامی فوت این جوان را تسلیت گفت و از او به نیکی یاد کرد؛ وی جزو نیروهای مردمی بوده و به صورت داوطلبانه به کمک نیروهای مسئول در این حوزه آمده بود؛ او نشان داد که عشق و ایثار عیار اصلی جوانان ایرانی است.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال شاهد 800 مورد آتش سوزی در بخشی از جنگل‌های کشور بوده‌ایم؛ البته این آتش سوزی شامل تنه اصلی درختان نمی‌شد و گیاهان بوته ای و پایه درختان را در برمی‌گرفت؛ که برای اطفا تنها 5 تا 6 آتش سوزی به دلیل صعب العبور بودن مناطق با مشکل رو به رو شدیم.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای جبران آتش سوزی‌ها و جهش تولید، توسعه گیاهان دارویی و توسعه زراعت چوب توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور هدف‌گذاری شده است، بیان کرد: تا پایان سال جاری توسعه گیاهان دارویی در سطح 50 هزار هکتار از مراتع کشور اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به آسیب هایی که از ناحیه قطع و قاچاق درختان برای کشور به وجود می آید، عنوان کرد: امسال در سطح ۹ میلیون هکتار، شاهد توسعه زراعت چوب خواهیم بود و توسعه ۳۰ هزار هکتاری زراعت چوب با متوسط برداشت یک میلیون متر مکعب هدف گذاری شده است تا در سال جاری محقق شود.

والی‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره خرید تضمینی گندم، افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 3 میلیون و 529 هزار تن خرید تضمینی گندم انجام شده که افزایش 4 درصدی در خرید را شاهد بوده‌ایم.

به گفته والی‌زاده، گندم‌های کشت شده در سال جاری از کیفیت خوبی برای پخت نان برخوردار است.

وی ادامه داد: 6 هزار 216 نمونه گندم از سراسر کشور  به مرکز پژوهش‌های غلات ارسال شده و بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان پروتین گندم‌های امسال 12.3 درصد بوده که حدود استاندارد تولید نان است.

والی زاده در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر افزایش قیمت نان، گفت: وزیر جهاد کشاورزی نیز در نشست خبری بر این موضوع تاکید داشت که افزایش قیمت نان در برنامه دولت نیست.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال جهش تولید، تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه توسعه شهرک‌های کشاورزی است.

والی‌زاده ادامه داد:  شهرک‌های کشاورزی در دو سال اخیر، 35 هزار هکتاری افزایش یافته است؛ سطح شهرک‌های کشاورزی در ابتدای سال ۹۷ حدود 5 هزار و 125 هکتار بوده که در حال حاضر به ۴۰ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.

وی تصریح کرد: ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی یکی از راهبردهای مهم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مهم‌ترین اولویت برنامه توسعه بخش کشاورزی در سال جهش تولید، است.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: امکان کنترل تنش‌های محیطی، ایجاد ارزش زنجیره ارزش، اشتغال مولد و پایدار با ایجاد شهرک را شاهد خواهیم بود که انشالله پیشران و مقدمه مهمی جهش تولید خواهند بود. همچنین در شهرک‌های کشاورزی صنایع تبدیلی و تکمیلی وجود دارد و حمایت اصولی و تسهیلات برای این بخش در نظر گرفته شده است.

والی‌زاده در پایان درباره توسعه روستایی، گفت: توسعه روستایی بخشی به سازمان امور عشایر و بخش متصل به روستا در این حوزه است و برای این منظور وزارت جهاد کشاورزی الگوی کشت، آموزش‌ به کشاورزان در قالب طرح یاوران تولید با همراهی و نظارت اعضای هیات علمی و کشت قراردادی را برنامه ریزی کرده است تا روستاهایی سرسبز و بانشاط و کشاورزانی بهره مند از سود بالا داشته باشیم نه این که سود تلاش آنان به جیب دلالان برود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید