Iranian Agriculture News Agency

استاندار کردستان؛

صادرات دام از قاچاق آن جلوگیری خواهد کرد

استاندار کردستان گفت: برای جلوگیری قاچاق دام، باید صادرات آن میسر شود.

صادرات دام از قاچاق آن جلوگیری خواهد کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، بهمن مرادنیا در سومین جلسه‌ی کمیسیون برنامه ریزی و نظارت مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برای جلوگیری قاچاق دام، باید صادرات آن میسر شود و ما به جد از طریق وزارت صمت پیگیری خواهیم کرد، سود تولیدات دامی باید به جیب تولید کننده و دام دار برود نه واسطه گران و سود جویان.

استاندار کردستان با بیان این مطلب گفت: ما برای ساماندهی مرز باشماق مریوان حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده ایم و امیدواریم با اصلاح معابر و مرتفع ساختن چالش‌های این مرز شاهد تردد آسان‌تر و مناسب مسافران و ترانزیت از مرز بین المللی باشماق مریوان باشیم .

وی افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار ما است، اما با توجه به مشکلات اقتصادی مردم، این مهم باید کارشناسی شده و با طمأنینه انجام شود.

استاندار کردستان تأکید کرد که برای جلوگیری از قاچاق سوخت نیاز است تا در مبادی مرز‌ها پاسگاه مشترکی توسط مرزبانی و نیروی انتظامی ایجاد شود .

بهمن مرادنیا در پایان بر اجرای کامل دیب زنی و پایش ترانزیت‌ها در مرز باشماق تأکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم هر کسی از هرجای ایران که به کار خلاف قانونی دست می‌زند به نام کردستان تمام شود و شأن و منزلت مردم استان را زیر سوال ببرد .

شناسه دار کردن کالا‌ها و لوازم خانگی و اجرای برنامه‌های ستاد در سالگرد دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دیگر مباحث این جلسه بود .

در سومین جلسه برنامه ریزی، هماهنگی و و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هر یک از مسئولان استان شرح حالی از وظایف و عملکرد خود در رابطه با موضوعات جلسه پرداختند و تأکید کردند، برخورد با متخلفان باید با توجه به مشکلات اقتصادی کردستان سنجیده و حساب شده باشد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید