Iranian Agriculture News Agency

صادرات بیش از 65 درصد خامه پاستوریزه کشور از استان اصفهان

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان :بیش از ۶۵ درصد خامه پاستوریزه کشور از استان اصفهان صادر می‌شود.

صادرات بیش از 65 درصد خامه پاستوریزه کشور از استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ۱۳ هزار تن خامه پاستوریزه استان با گواهینامه دامپزشکی و مرغوبیت در سال ۹۸ به روسیه صادر شد.

شهرام موحدی افزود:همچنین پارسال سه هزار تن پنجه مرغ، ۱۹۰ تن عسل، بیش از ۴۵ هزار تن پودر گوشت و ۵۳ تن پنیر خامه‌ای از این استان به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است.

وی گفت: از ابتدای سال تا کنون به ارزش ۱۴ هزار دلار از اداره کل دامپزشکی استان، فرآورده‌های دامی به کشورهای، چون عراق، افغانستان، قطر، ترکیه و چین صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان همچنین گفت: پارسال بین ۵۰۰ راس دام موجود در استان بیماری تب برفکی مهار شده است و از ابتدای امسال هم بیش از سه میلیون نوبت سر واکسیناسیون دام انجام شده است.

موحدی به بیماری هاری اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی مدون و با نگاه ویژه به پیشگیری، بیش از ۱۵ هزار قلاده سگ، مایه کوبی شدند و بیماری هاری در استان کنترل شده است.

استان اصفهان با تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن شیر، رتبه اول تولید شیر خام در کشور را کسب کرده است که این میزان بیش از تولید ۱۴ استان کشور است.

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: با بروز فصل گرما، شیوع بیماری تب کریمه کنگو آغاز می‌شود که با نظارت کامل برکشتارگاهها، قصابی‌ها و تولید دام، خوشبختانه در استان اصفهان این بیماری گزارش نشده و مردم از فرآورده‌های دامی استفاده کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید