Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده اظهار کرد:

یاوران تولید، لازمه جهش تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از اجرای طرح ملی یاوران تولید با هدف بهره‌گیری از دانش روز در عرصه‌های تولیدی در جهت تحقق شعار جهش تولید خبر داد.

یاوران تولید، لازمه جهش تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه کارگروه طرح ملی یاوران تولید که با حضور معاونان سازمان و روسای مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و صفی‌آباد دزفول برگزار شد گفت: طرح ملی یاوران تولید به پیشنهاد مقام عالی وزارت و با هدف بهره‌گیری از دانش روز و بکارگیری آن در عرصه‌های تولید در جهت تحقق شعار تولید برنامه‌ریزی و ابلاغ شده است.

وی بر بالا بردن دانش فنی و اطلاعات علمی تاکید و اظهار کرد: با اجرای طرح ملی یاوران تولید ضمن کمتر شدن فاصله میان بخش تحقیقات و اجرا و مرتفع شدن بخش عمده‌ای از مشکلات کشاورزان، مروجان نیز با دانش فنی و مسائل روز بخش کشاورزی آشنا خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که مشارکت بخش تحقیقات می‌تواند ضمن انتقال دانش فنی روز به مزرعه، تضمینی برای موفقیت این طرح نیز باشد بیان داشت: استان خوزستان با تولید بیش از 16.5 میلیون تن تولید انواع محصولات کشاورزی قطب کشاورزی کشور بوده و با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالایی که استان در تولید و تامین امنیت غذایی کشور دارد باید تلاش شود که در اجرای این طرح نیز خوزستان به عنوان استان پیشرو شناخته و معرفی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین ضمن اشاره به ارتباط مثال زدنی بخش تحقیقات و اجرا در استان عنوان کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات بخش کشاورزی با تبادل دانش فنی و همکاری و بیش از پیش میان مراکز تحقیقات، کارشناسان، مروجان و کشاورزان مرتفع خواهد شد.

وی افزود: کشاورزی ما یک کشاورزی تولید محور است و اجرای این طرح ضمن صرفه‌جویی در منابع تولید از جمله آب، به افزایش تولید نیز کمک شایانی کند.

امیری زاده در خاتمه بر آموزش کشاورزان و بهره‌برداران استان تاکید کرد و گفت: به توجه به تحریم‌های ظالمانه و شرایط ویژه شیوع بیماری کرونا در کشور و استان، اجرای طرح‌هایی از این دست نشان از توجه ویژه مسئولان به بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید