Iranian Agriculture News Agency

لزوم ایمن سازی استخرهای کشاورزی برای جلوگیری از وقوع حوادث دردناک

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند، گفت: کشاورزان برای جلوگیری از وقوع حوادث دردناک در استخرهای آب مزارع و باغات، اقدامات لازم در راستای ایمن‌سازی آنها را انجام دهند.

لزوم ایمن سازی  استخرهای کشاورزی برای جلوگیری از وقوع حوادث دردناک

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی صیادی با اشاره  به اهمیت ساخت استخرهای ذخیره آب کشاورزی افزود: لازم است کلیه مالکان استخرهای مذکور به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، تمهیدات و اقدامات ایمنی را رعایت کنند.

وی با اشاره به وقوع حوادث ناگوار غرق شدن در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در سالهای گذشته و امسال در استان و شهرستان گفت: استخرهای کشاورزی هر چند برای ذخیره‌سازی آب ساخته می‌شوند، اما در برخی مواقع حادثه می‌آفرینند و جان افرادی را که برای شنا و ماهیگیری به آنجا می‌روند، می‌گیرد.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مرند با بیان این‌ که در این حوادث، بیشتر کسانی که جان خود را در استخرهای کشاورزی از دست می‌دهند، کودکان و نوجوانان هستند، عنوان کرد: آنها یا به خاطر شنا و یا به دلایل دیگر در این نوع استخرها غرق می‌شوند، اما به دلیل این‌ که بیشتر این استخرها ایمن‌سازی نشده‌اند، سبب بروز حادثه می‌شوند.

صیادی با اشاره به ضرورت فنس‌کشی و نصب تابلوهای هشدار دهنده در اطراف استخرهای کشاورزی تصریح کرد: هر استخر نیاز به فنس‌کشی، نصب تابلوهای هشدار دهنده در هر چهار سمت، ایجاد جان پناه در کناره و نصب نردبانهای شناور دائم دارد.

وی با اشاره به ساخت برخی استخرهای ذخیره آب کشاورزی غیرمجاز خاطرنشان کرد: بعضی افراد بدون رعایت هیچگونه استانداردی اقدام به ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی می‌کنند که در چنین وضعی، مالکان استخرها در صورت غرق شدن افراد، مقصر محسوب می‌شوند.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی مرند با تأکید بر تعبیه طناب‌های نجات دهنده به صورت طولی، عرضی و ضربدری در استخر، گفت: تعبیه تیوپ‌های بادی به فاصله 10 متری از هم در طول استخر و مهار نمودن آنها، قراردادن چهار عدد نردبان نجات در چهار ضلع استخر از دیگر نکات ایمنی در استخرهای کشاورزی است.

وی با بیان اینکه در خصوص رعایت استانداردهای حفاظتی استخرهای بتنی و "ئوممبران هیچ تفاوتی وجود ندارد، تاکید کرد: هر استخر کشاورزی دارای بیش از یک و نیم متر عمق، باید این قانون را رعایت کند و در تمام استخرها، رعایت مسائل حفاظتی توسط مالکان استخر الزامی است.

 صیادی افزود: خارج شدن افراد از استخرهای دو منظوره ای که از ورقه های ژئوممبران پوشیده شده است غیر ممکن است بنابراین مالکان این استخرها باید و حتماً با نصب علائم هشدار دهنده از ورود افراد به داخل استخر جلوگیری کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید